Apostrof in naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turfje

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Ik heb een knop op een formulier gemaakt die gegevens over een klant vast legt.
Nu is het zo dat de klantnaam uit een excel tabel (gekoppeld) komt die ik niet aan kan of mag passen.
Wanneer in die naam een apostrof voor komt en ik op opslaan klik, krijg ik de melding:

Fout 3075 tijdens uitvoering: Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query expressie 'Veld, Jan in 't' ...............WHERE BestellingID=196

de code die ik gebruik is (iets ingekort weergegeven):

DoCmd.RunSQL ("UPDATE tblBestelling SET Invoerdatum=#" & Format(Me.txtPopup, "yyyy-mm-dd") & "#, Naam='" & Me.txtNaam & "''WHERE BestellingID=" & CInt(Me.txtBestellingID))

zit er geen apostrof in de naam, dan doet ie het prima. Weet iemand hoe ik die melding kan omzeilen of standaard door een spatie kan laten vervangen of zoiets?

Zo misschien:
Code:
DoCmd.RunSQL ("UPDATE tblBestelling SET Invoerdatum=#" & Format(Me.txtPopup, "yyyy-mm-dd") & "#, Naam='" & [B]Replace(Me.txtNaam,"'","''")[/B] & "''WHERE BestellingID=" & CInt(Me.txtBestellingID))

Zo misschien:
Code:
DoCmd.RunSQL ("UPDATE tblBestelling SET Invoerdatum=#" & Format(Me.txtPopup, "yyyy-mm-dd") & "#, Naam='" & [B]Replace(Me.txtNaam,"'","''")[/B] & "''WHERE BestellingID=" & CInt(Me.txtBestellingID))

inderdaad, dat is 'm!!!

reuze bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan