App installeren onveilig Geeft vrije toegang tot alles ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Berichten
91
ik heb een Cherry Mobility 10.1 inch Quadcore Tablet PC gekocht waar al apps op staan deze geven toegang tot dingen wat niemand wil en dit geld dus ook voor apps die ik download zelfs apps als Gmail doen dingen die je niet wilt je machtigt de app voor heel veel dingen.hier een voor beeld van de app Gmail en dit zijn dan de machtigingen die je geeft

Uw contacten aanpassen :(
Uw contacten Lezen :(
De inhoud van uw SD-kaart aanpassen of verwijderen :(
accounts op het apparaat gebruiken :(
accounts op het apparaat vinden
accounts toevoegen of verwijderen :(
geconfigureerde accounts weergeven
Google mail
Google serviceconfiguratie lezen

Netwerk:
Bestanden downloaden zonder melding :(
Near Field Communicatie regelen
Netwerkverbindingen weergeven
Volledige netwerktoegang :(

Uitvoeren bij opstarten :mad:
trillingen beheren
voorkomen dat tablet overschakelt naar slaapmodus
synchonisatie in en uitschakelen enz enz enz

De spel Gangstar Rio
Wilt u deze app installeren? Deze krijgt toegang tot:

Privacy:
telefoonstatus en identiteit lezen :(
SMS-berichten verzenden hier kunnen kosten zijn verbonden
de inhoud van uSD-kaart aanpassen of verwijderen :evil:
accounts op het apparaat vinden

Apparaat toegang:
Factureringsservice van Google Play controleren
Netwerkverbinding wijzigen :(
Netwerkverbinding weergeven
Volledige netwerktoegang :(
wifi-verbinding maken en verbreken :evil:
wifi-verbindingen weergeven

actieve apps op halen :evil:
andre apps sluiten
uitvoeren bij opstarten

Nu is mijn vraag bestaat er ook een programma waar mee je dit alles uit kan zetten en toch de apps kunt installeren of zijn er ook apps die je kunt instaleren zonder de tekens met de :evil::(

Lees ook dit http://computerworld.nl/beveiliging/74852-hoe-veilig-zijn-je-smartphone-apps
 
Laatst bewerkt:
Wat een gedoe zeg. Ik zou zeggen terug naar de fabrieksinstellingen. :evil:
 
En hoe moet het mail programma zijn werk doen dan zonder die rechten?

contacten lezen -> email adressen van je contacten vinden
contacten aanpassen -> email toevoegen bij contacten
inhoud van de SD kaart -> mail opslaan
accounts op het apparaat gebruiken (alleen van toepassing bij meerdere accounts)
volledige netwerk toegang -> email ophalen en versturen
uitvoeren bij opstarten -> kun je uitzetten

Oftewel hoe wou je dan een mail programma schrijven? Je moet gewoon voorzichtig zijn met apps, maar de gmail applicatie (mits de originele van gmail) is echt wel te vertrouwen hoor
 
ik heb foto,s van mijn kinderen op de sd kaart zitten en als je een app toestemming geeft dan kunnen ze de foto,s zo uploaden en verspreiden. dan kan ik net zo goed alle foto,s op open baar zetten op facebook en dat wil je toch ook niet. waar om dan wel toestemming geven aan apps die je sd kaart kunnen uit lezen en wissen?.
 
Nu is mijn vraag bestaat er ook een programma waar mee je dit alles uit kan zetten en toch de apps kunt installeren of zijn er ook apps die je kunt instaleren zonder de tekens met de :evil::(

Nee....die apps hebben de meeste van die bevoegdheden nodig om hun functionaliteit..
Volgens mij kan je beter je telefoon rooten en dan een goede firewall installeren die je manuele blokkeringsregels kan voeren......
 
het gaat om een tablet,wat voor firewall programma heb je daar voor en wat bedoel je met rooten? ik heb wel een android firewal programma gevonden maar die kan ook de sd kaart wissen of lezen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet anders dan bij windows hoor. Het feit dat die applicaties die rechten hebben betekend niet dat ze het ook doen. vergeet niet in windows heeft ELK willekeurig programma al deze rechten standaard. Elk programma kan bij je foto's, dingen op internet zetten en alles op je harddisk wissen.

Het enige wat google doet, als service, is aangeven wat een programma "kan" aan de hand van de opdrachten in het programma. Dit is niet anders bij apple, windows etc. Als je de makers van de software niet vertrouwd moet je geen moet je geen tablet kopen. Ergens zul je iemand moeten vertrouwen.

In principe kun je de tablet rooten en je eigen versie van android erop zetten met uitgebreid rechtenbeheer en al je apps in sandboxes laten draaien. Het kan wel, maar dan moet je er zelf wel veel tijd in willen steken.
 
Pagina is niet bereikbaar....
Anyway,ik begrijp je wantrouwen wel,maar dan kan je dezer dagen beter geen consumer electronics meer gebruiken...
Overal zit wel een "backdoor","Phone home" of "backtrace" functie ingebouwd......je moet ergens mee beginnen om een veiligheidsbuffer op te kunnen bouwen.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan