Appache server

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste ik heb hier thuis een server draaien onder windows server 2003 r2 met hier op appache server met php op nu wil ik mijn site zichtbaar zien op een externe computer (laptop op school) nu hoe moet ik tewerk gaan ?

ik heb het volgende al geprobeerd :

DMZ host aanzetten volgens mijn router kan je dan met dat ip zien wat er op die server staat [ he DMZ Host setting can allow one local PC to be exposed to the Internet. If a local user wishes to use some special-purpose service such as an Internet game or video-conferencing, Enable DMZ, fill in the IP address, and click the Save Settings button. Select Disable for DMZ, deactivates this feature. When enabling this setting, the Router firewall protection of the local DMZ host will be disabled.]

en ik heb mijn standaard poort gewijzigd naar een andere poort uit veiligheids overwegingen en ook dat er een andere appche draaid voor de test omgeving

Zo ben ik te werk gegaan:

1) Download XAMPP: http://www.apachefriends.org/en/xampp.html
2) laat alles installeren en start de GUI.
3) Als de GUI is opgestart, laat apache als een service draaien, door het vakje ervoor aan te vinken. Ik weet niet meer of XAMPP autmatisch start, dus zet hem voor de zekerheid in de map 'Opstarten' (Start > alle programma's > Opstarten)
4) Druk in de GUI op 'Explore' of ga naar C:/xampp, maakt niet uit, het is hetzelfde.
5) Verwijder alles uit de map 'htdocs' en verplaats hier je php bestanden naartoe.
6) Zet de poort 80 (apache's port) open, in mijn geval was dat op mijn modem, dit was het IP 192.168.2.254 want op mijn router werkte het niet. Zet de poort voor de zekerheid ook open op 192.168.1.1 of ga naar Command Prompt en typ 'ipconfig/all' om het IP van je router te ontdekken.

7) Ga nu naar www.mijnip.nl en kopier dat IP in je adresbalk, op dat IP kan iedereen je site bereiken!

8) Let op dat als je een PHP vanaf dat IP wilt openen, je in je adresbalk http://JOUWIP/NAAMVANPHP.PHP moet typen

Groeten,

Patrick

Laatst bewerkt:
bedankt maar had enkel de laatste 2 stappen nodig :D toch bedankt allesinds :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan