Apparaat "aux

Status
Niet open voor verdere reacties.

tthobe

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2000
Berichten
173
zelfde probleem

Ik heb dus hetzelfde probleem met die fantastische PACKARD HELL.

Jij hebt het gesoldeerd, maar hoe heb je dat precies gedaan, of anders. wat heb je precies gesoldeers, lijkt me dat die dingen echt kapoet zijn?

tom thobe
 
fijn, zo'n packard bell!

Ik heb hetzelfde probleem, via dit forum erachter gekomen. Ook ik heb een packard bell, ook ik kreeg een schrijffout-aux na verschillende andere foutmeldingen en ook bij mij zijn 4 van de 5 condensatoren opengebarsten. Het zijn overigens wel andere dan bij jouw pc, maar hetzelfde idee.

Ook ik wil graag weten of het solderen gelukt is en hoe. Zo ja, dan koop ik morgen een soldeerbout en ga aan de slag!
 
wie weet raad

Ik denk dat het probleem duidelijk is. Opengebarsten condensatoren.

hoe lossen we dit probleem op...

weggooien moederbord lijkt me wat rigoreus...


Iemand al eens eerder met de soldeer aan de slag geweest?

Tom Thobe
 
Re: wie weet raad

Geplaatst door tthobe
Ik denk dat het probleem duidelijk is. Opengebarsten condensatoren.

Iemand al eens eerder met de soldeer aan de slag geweest?

Solderen wil wel lukken...

Hou je er rekening mee dat de kans niet bijz. groot is dat alleen de condensators het hebben begeven..
 
Hallo

Opengebarsten condensatoren wijst uiteraard op een ???? kwaliteit van deze .

Doordat de ingewanden er uit liggen , kunnen deze hun afvlakkende werking niet meer uitvoeren , waardoor er een te hoge rimpel ontstaat op de betrokken voedingssspanningen.

Vervangen lijkt mij de goedkoopste oplossing , daar dit merk toch berucht is qua kostprijs voor vervang onderdelen.

Let wel .....controleer ALLE condensatoren , de opengebarsten exemplaren zijn evident.....

Eventueel een capaciteitsmeter lenen van een kennis en een desoldeerpompje.....??

P.s. : check wel even vooraf de kostprijs van deze condensatoren ..... soms kan het toch goedkoper zijn een compleet nieuwe voeding te monteren.

Peter
 
Geplaatst door VDK_P
P.s. : check wel even vooraf de kostprijs van deze condensatoren ..... soms kan het toch goedkoper zijn een compleet nieuwe voeding te monteren.

Peter

Gaat om een moederbord.
 
Hallo

O.k. zeker goedkoper dan een compleet motherboard te kopen.

Zijn er max. een tiental .....

Denk toch wel dat betrokkene het gesnapt zou hebben...???

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan