Apparaat beveiliging

Johannes1956

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2019
Besturingssysteem
Windows 10 en Windows 11 Pro
Office versie
Microsoft 365
Sinds een paar dagen staat er een geel driehoekje bij Windows beveiliging.
Iemand een idee wat dit betekent ik heb Windows 10 in gebruik

Apparaatbeveiliging

Devices in this group are affected by a known issue.

To reduce risk , Secure Boot certificate updates are temporarily paused while Microsoft and partners work toward a supported resolution

Contact your divice manufacturer for assistance

Doe dit eens:

Open PowerShell als Administrator.
Voer daarin deze opdracht uit: Set-MpPreference -PUAProtection Enabled
Herstart je PC.
Nu zou het weg moeten zijn.

En heb je het al vertaald?

Helaas de melding Objectnot Found

Voer je dat wel in Powershell uit?

Ja, en ook als Administrator melding Check the spelling and try again

Werkt hier prima.
Dan is er iets mis waar ik helaas geen oplossing voor heb.

@edmoor in ieder geval al vriendelijk bedankt voor de tip
weet ook niet waar ik het moet zoeken Windows 10 is wel up to date

had dit zo overgenomen Set-MpPreference -PUAProtection Enabled is toch goed getiept zo ??

Dat is correct inderdaad.
Ik deed dat op Windows 11, wellicht dat dat het verschil maakt.

Dan gok ik dat je Powershell niet opent als Admin? Of Windows Defender staat uit.

Ik denk dat het hiermee te maken heeft:

@krullenbol

ben het hele systeem aan het uitpluizen, bij alles staat het groene vinkje geen acties vereist.

Alles staat zoals het hoort

Op internet is te vinden:
Het heeft mogelijk met Adobe Acrobat te maken. Volledig verwijderen en opnieuw installeren. Wellicht een nieuwe versie van Adobe Acrobat.

?
Dit is een officiële, bewuste blokkade door Microsoft en er is op dit moment niks mis met je computer. Microsoft rolt nieuwe Secure Boot-certificaten uit omdat de oude varianten uit 2011 verlopen. Bij een specifieke groep computers (waaronder veel HP-modellen) zorgt deze update echter voor problemen met de opstartfirmware. Om te voorkomen dat jouw computer vastloopt of niet meer opstart, heeft Microsoft de update voor jouw model tijdelijk gepauzeerd.

Laatst bewerkt:
@Senso

U heeft gelijk, ik heb menig uurtje liggen uitzoeken wat ik kan doen, zelfs met de gedachte om TPM te wissen op mijn HP Elite Desk met Windows 10
Het gekke is alles is met een groen vinkje voorzien ,alleen het schildje van Windows beveiliging is geel een driehoekje , voor de rest functioneert alles normaal

Als laatste optie het HP Diagnose voor besturingssysteem laten lopen.
Maar ook daar zijn alle vinkjes in orde, geen enkel probleem gevonden.
Zal nog een aantal dagen aankijken, anders maar eens Microsoft contracteren eens zien wat hun advies zal zijn. Iedereen bedankt voor alle tips die ik heb geprobeerd :cool:

Kijk eens naar het onderstaande:

1. Open Windows Beveiliging: Klik op het Startmenu, zoek naar Windows Beveiliging en open de app.

2. Zoek de waarschuwing: Kijk in het hoofdmenu naar een specifiek subgedeelte (zoals Apparaatbeveiliging of App- en browserbeheer) met een geel driehoekje.

3. Controleer de aanbeveling: Klik op het betreffende gedeelte om de aanbeveling of waarschuwing te lezen.

Veelvoorkomende oorzaak 1: Als de waarschuwing onder Apparaatbeveiliging staat en betrekking heeft op bescherming door de Lokale Beveiligingsautoriteit (LSA), kunt u de waarschuwing vaak gewoon negeren en uw pc opnieuw opstarten.

Veelvoorkomende oorzaak 2: Als u wordt gevraagd Windows Hello (gezichts-/vingerafdrukherkenning) in te stellen en u dit niet gebruikt, kunt u het bericht gewoon negeren.

4. Negeer of pas toe: Nadat u de aanbeveling hebt gelezen, kunt u ervoor kiezen de instelling toe te passen of op Negeer te klikken om het pictogram te verwijderen.

Bron: AI 2026

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan