apparaat voor dvd's op te zetten en af te spelen op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quinten132123

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
hallo,
Ik zoek een apparaat, een soort harde schijf, die je op je pc kan aansluiten, de dvd er op zetten , en dat je hem dan op de TV kan bekijken, ik weet niet of dit bestaat, want als je een dvd wilt afspelen op de tv moet die wel speciaal op het schijfje gezet worden , dus niet als data. Dit is ook makkelijker voor vakantie of zo, zodat je niet als die dvd's mee moet nemen.
het mooiste zou zijn als je ook een menu hebt waar je de covers en zo ziet en een beschrijving.
Quinten

Ik had mischien al een idee, is wel een beetje onhandig.
dat je een grote ex. harde schijf koopt, die op een laptop aansluit, die laptop op de tv.
en dan de films in media center van windows zetten, maar het is makkelijker om het zonder laptop te kunnen.

maar alle dvd's staan in video_ts en audio_ts formaat, als je die gewoon erop pleurt, kan hij ze niet afspelen, dus kan die dat ook?
en hebben ze ook een menu, zodat het overzichtelijk is , met cover en beschrijving?
quinten

Quiten, je moet de dvd met een programma afspelen.
Niet op de files klikken. Dat werkt natuurlijk niet.

Programma als bijv.: PowerDVD, Intervideo Windvd.. bla bla bla..

Ik gebruik zelf een laptop met mediaportal (wegens covers en fanart :)) met de plugins moving pictures en mpTV-series. ipv een externe schijf kun je natuurlijk ook een grotere schijf
inbouwen

mooi menu en kan alle formaten aan die je aan video kent (als je de codecs maar installeerd......)

dat weet ik hederek, maar of de tv ze kan afspelen in dat formaat, want je moet ze natuurlijk wel op een speciale manier op die schijf kunnen zetten

en ik vind een laptop eigenlijk ook niks, want dan moet telkens als je een film wil kijken de laptop opstarten en het programma enzovoort.

Ahmz.......
Gewoon een laptop kopen joh.
Met een HDMI kabeltje naar je TV en met je video kaart software de TV op de juiste resolutie instellen. Hoe moeilijk kan het zijn? :)

Mr. Music had toch een veel betere oplossing, alleen heeft hij me vragen nog nietbeantwoord, mischien iemand anders die daarop antwoord kan geven.
en die laptop optie valt echt af, want dat heb ik al een tijdje geprobeerd, en dat vindt ik irritant, met het opstarten enzo, ik wil gewoon de tv aanzetten, naar de schijf en bladeren door mijn films;)

Gewoon je films op die harde schijf zetten (die speciale media player harddisks dan!), schijf op tv aansluiten en afspelen maar

de schijf moet ook booten en heeft meestal minder mooie menu functies dan een laptop. Maar is vaak wel sneller met starten.
Andere kant moet je goed opletten welk fs de schijf heeft want meestal is dat fat32 en dan loop je tegen de bestandsgrootte aan van 4gb. dus een dvd iso zul je er niet op kwijt kunnen.
en de meeste media schijven kunnen niet alle formaten aan (ik ben een groot gebruiker van MKV bestanden nl)

Ik heb nooit last van het booten want mijn laptop staat 24/7 aan. Hij download nl ook automatisch films en series.

Laatst bewerkt:
maar ik laat de laptop niet constant aan, en is het niet mindere kwaliteit?
en mr. music, is er dan een goed menu of niet?

Mischien nog iemand een andere suggestie.
Ik zoek gewoon zoiets als windows media center, maar dan voor de pc met harde schijf waar je je films op kan zetten(films in video_ts formaat).

het komt een beetje in de buurt, maar ik zoek eigenlijk met harde schijf ingebouwd, en er staat ook niet bij of je video_ts kan gebruiken en of hij een menu heeft

Ik zoek eigenlijk zoiets als media portal, maar dan zonder laptop , gewoon een apparaat waarop je video_ts'en zet , en ze dan via een overzichtelijk menu op de tv kunt afspelen. Op de normale DVD kwalitieit.

Dan moet je een HTPC bouwen

maarja das ook een complete pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan