Apparaatbeheer; gele tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

america

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2005
Hoi

Ik ben aan het proberen om mijn nieuwe Packard Bell Vibe 350 aan het werk te krijgen maar er staan bij apparaatbeheer ( waar hij onder gaat staan als ik hem inplug) een gele uitroepteken en een gele vraagteken. Wat betekent dat en waarom gaat hij niet bij verwisselbare schijven staan? ik dacht nl. dat dat moest. Iemand anders vertelde mij dat er dan iets met mijn moederbord ofzo is?? hoop het niet want dat weet ik vast niet te fixen?? hoop dat iemand mij verder kan helpen

Groeten America

Ja, ja, een Packard Bell Vibe 350, neem aan een externe harde schijf?

Staat er een enhanced USB in apparaatbeheer?
Welk OS wordt er gebruikt? XP met minimaal SP1?
Heb je ook de chipsetdrivers van het moederbord geïnstalleerd?

Hoi ,

Nou weet eigenlijk niet hoe ik daarachter moet komen; bedoel je bij Apparaatbeheer; USB-controllers en dan alles wat daarachter staat als je op het plusje klikt? Als je dat bedoelt, dan staat er bij allemaal dat ze correct werken.
Ik heb XP met service pack 2
En chipsetdrivers van het moederbord??? Ik zou het echt niet weten, hoe kom ik daarachter?? En kan ik die zo weer van de cdrom afhalen?? Moet ik wel even weten welk moederbord ik heb, ik heb nl. nogal wat cd's.
Maar je bedoel dus ook te zeggen dat deze MP3 eigenlijk als externe harde schijf tevoorschijn moet komen?? ik dacht dat nl. ook . Ik plug hem in in onze USBHub, maar daar kan het niet aan liggen toch??
Ja sorry, heb niet al te veel verstand van dit soort zaken, maar ben wel bereid om het een en ander uit te zoeken.

Groeten America

Oh, het is een MP3 speler, dat kon ik hier vandaan niet ruiken,maare, je gebruikt een USB hub?

Ook in een USB poort geprobeerd?

Enne, die enhanced USB controller, die staat ook in apparaatbeheer, bij de USB?
Als dat zo is, heb je de chipsetdrivers niet nodig, dan is die al geïnstalleerd.

Overigen moet hij als USB apparaat voor massaopslag tevoorschijn komen.

Ik heb het wel in de USB poort geprobeerd, maar daar doet hij helemaal niets, ook geen batterijen opladen, in de Hub kan je zien dat hij wel oplaadt, maar op de computer staat hij alleen bij apparaatbeheer met de gele tekens , zoals net vermeld.

En de unhanced USB controller kan ik niet vinden hoor, er staat bij de USB controllers:

2 x een Generic USB Hub
1 x ondersteuning voor USB afdrukken
2 x SIS 7001 PCI naar USB open host controller
2 x USB hoofdhub
En al deze apparaten werken correct.
Ik kan niets vinden van unhanced??

Groeten America

Zou dan maar de manual en cd van het moederbord opzoeken, misschien heb je wel helemaal geen USB2, en alleen 1.1, maar we wachten af, op het antwoord.

Nou is ook weer wat moois dan, maar ok , ik ga op zoek naar de cd van het moederbord, kan ik nog ergens in mijn computer vinden hoe deze heet, dan weet ik wel welke cd erbij hoort.
En kan ik hem dan zo eroverheen installeren of gaat er dan iets niet goed??

Wordt wel morgen hoor, vanavond geen tijd meer.........

Groeten en bedankt zover.......

America

De CD-Rom die je moet hebben heeft als opdruk waarschijnlijk zoiets al "Drivers" of "Mainboard".
Als je gaat kijken wat er op staat kun je mappen tegenkomen met namen als (bij voorbeeld):
LAN, AUDIO, VGA, CHIPSET, IDE, ATA, SATA, RAID, USB, of combinaties hiervan.

Ok gevonden hoor, maar heb nog even wat info nodig voordat ik verkeerde dingen ga doen.
Ik vind inderdaad een map met USB, als ik die open staat er:
- Patch; daar staat in; usbdetect

- SiS; daar staat in ;Win2K,Win9xME, WinXP, Inst2000.DLL, USB20

- Readme file; waarin staat
[Patch ] SiS USB Registry Patch.
* Release Date : 2001/12/18
* Only for WinXP
*
* [SiS ] SiS USB 2.0 Driver.
* Version : 1.00
* Release Date : 2002/07/04

Zou wel denken dat er dan een USB 2 moet zijn toch???
Graag hoor ik wat nu te doen??

Groeten Erica

2 x SIS 7001 PCI naar USB open host controller
Gelet op deze regel in Apparaatbeheer zou ik zeggen dat die patch die je gevonden hebt, als is geinstalleerd.
Helemaal zeker ben ik daar niet van, wacht even op Lange Pier.

Heb zojuist (denk) de driver geinstalleerd, maar ik zie geen veranderingen bij apparaatbeheer. Zeker het verkeerde geinstalleerd?
Ik heb; SiS USB Unheced Host Controller setup gedaan??
Maar er lijkt niets veranderd, ook niet bij USB controllers

Ook gereboot, na de installatie?

Installeer ook de chipsetdrivers, anders werkt het ook niet, gewoon alle SiS drivers installeren, kwaad kan dat meestal niet.

Ik heb hem wel gereboot na het installeren.

Misschien ben ik wel een nerd hoor, maar welke chipsetdrivers moet ik dan allemaal nog installeren, ik dacht alleen die van WinXP, maar daar kan ik verder niets meer installeren, bij 1 map met allemaal landen zegt hij bij NL dat er een nieuwere versie op de comp staat dan dat er geinstalleerd wordt ofzo? Verder staat er bij die SiS nog andere versies van Windows. De inhoud van deze mappen lijkt wel bijna hetzelfde, alleen niet van die van Win9xME, daar staat wel zo'n extract icoontje.

Welk merk en type moederbord heb je?
Ga we wel even zoeken, kan wel even duren.

Heb je overigens dat ding ook op een andere comp geprobeerd?

Mocht er ondertussen nog iemand een helder moment hebben, graag.

Moederbord is ECS K7S5A 1.0
Enclosure Type: Desktop

Ik heb de Mp3 speler ook geprobeerd op onze laptop, daar komt hij wel mooi als verwisselbare schijf tevoorschijn. Maar deze laptop heeft Windows 2000 en ik kan dus niet met Media Player 10 muziek synchroniseren, want dan moet je XP hebben. En verder staat er op deze laptop geen muziek, het is maar een laptopje voor erbij en is ook niet verbonden met internet. Maar het feit dat hij het daar wel doet zegt dus dat het probleem aan onze gewone computer moet liggen.

Kun je ook even opgeven wat het merk en type van die MP3-speler is? Heb je daar geen CD-Rom bij gekregen met software?

Packard Bell Vibe 350 zonder FM, 1 GB
serienummer is 100619046090

De software die erbij zit bevat:
- Documentatie; bevat handleiding enz.
- Magic Picture- kan je foto's mee bewerken om op je mp3 te zetten.
- Magic Movie - kan je clips mee opzetten
- aanbieding internetbeveiliging
- aanbieding internettoegang

meer niet, en als ik kijk bij Packard Bell dan is daar ook niet veel meer te halen voor deze speler.

Jammer, dat serienummer is onbekend op de site van Packard Bell.
Kun dat nummer nog eens nakijken?
Heb je ook een Packard Bell PC en Windows XP (Pro of Home, SP2)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan