Apparaatbeheer; gele tekens

Status
Niet open voor verdere reacties.
Serienummer klopt echt hoor, maar het werkt idd niet bij Packard Bell, je kan het wel vinden als je hem opzoekt via modelkiezer, maar vervolgens staan daar alleen downloads voor garantie enz.
Computer is een AMD Athlon (als je dat bedoelt tenminste) , Windows XP Home edition met SP2 .

maar er staan bij apparaatbeheer ( waar hij onder gaat staan als ik hem inplug) een gele uitroepteken en een gele vraagteken.
Even terug naar het begin. Staat dat gele vraagteken en dat gele (niet rode?) uitroepteken nog steeds in Apparaatbeheer en zo ja, voor welke apparaten?
Hoeveel apparaten heb je nog meer via USB-poorten aangesloten?

AMD Athlon is je CPU, je hebt geen merk computer?

Er staan geen rode tekens, alleen gele.
Er staat voor Overige apparaten een geel vraagteken
en als je op het plusje klikt staat er een vraag en een uitroepteken voor
PCI Simple Communications controllers en als ik de Vibe mp3 aansluit dan staan ze ook alle 2 daarvoor, er staat dan Vibe 350 met daarvoor de 2 gele tekens .
Verder heb ik niet zoveel via de USB poorten, alleen een Lexmark printer. De muis en toetsenbord zitten in een ronde plug.
Onze computer is geen merk computer, maar heeft altijd prima gewerkt, nooit zoveel problemen gehad eigenlijk.

Probeer het volgende. Ga in Apparaatbeheer op elk apparaat staan waar een geel icoontje voor staat met je muis en klik rechts, kies voor Installatie ongedaan maken. Haal de Vibe en de Lexmark uit de USB-poorten en schakel de PC helemaal uit, ook de netspanning er af. Wacht 10-20 seconden, sluit de printer en de mp3-speler weer aan op de USB-poorten en start de PC. Hoe staat het er nu voor?

ok ga ik zo doen, maar geef me ff een uurtje de tijd, moet nl. eerst koken..........
ga straks weer verder,ok?

groetjes America

Hoi was ik weer......
Heb gedaan wat je gezegd had, maar tot nu toe staan er nog steeds gele tekens voor. Wel zegt hij nu als ik hem opstart dat er nieuwe hardware is gevonden en dan komt de wizard, het gaat dan om de PCI communications controller , maar moet die dan van de cd van het moederbord afkomen, want ik weet niet goed waar het hier nu om gaat, dus heb het even weggeklikt.
Voor de Vibe 350 staan ook nog steeds gele tekens en daar komt ook geen wizard voor.
volgens mij is er niet veel veranderd?

Nog een manier, deïnstalleer eerst alle USB drivers in apparaatbeheer, trek alles uit de usb poorten, gebruik deze regfix, die overigens ook op de cd staat, de usbdetect.exe, en reboot, nu worden weer de USB drivers geïnstalleerd, reboot opnieuw, en sluit de USB apparaten weer aan.

Laatst bewerkt:
Hopelijk is het nu in orde, maar als dat niet zo is, probeer dan nog het volgende.

Die "PCI communications controller" is een driver voor een netwerkkaart, maar het zou ook kunnen zijn dat Windows een apparaat waaraan hij geen stuurprgramma's heeft kunnen koppelen met een "verzonnen" naam achter een geel vraagteken heeft gezet.

Ga rechtsklikken op die regel in Apparaatbeheer, kies voor "Stuurprogramma bijwerken". Die Wizard verschijnt weer, maar zeg nu (ook in vervolgvensters) dat je het stuurprogramma zelf wilt zoeken. Uiteindelijk kun je dan in een lijst uit allerlei apparaten kiezen.

Zoek dan het "USB apparaat voor massa-opslag" en selecteer hem.
Kijk of Windows XP daar een stuurprogramma voor kan installeren.
Als dat lukt ben je waarschijnlijk alle gele iconen kwijt.

Goeiemorgen,

Ben blij met al jullie tips , maar heb wel even meer tijd nodig om dit allemaal uit te zoeken enzo, en dat heb ik vandaag en morgen helaas niet.......
maar ik ga zeker jullie tips proberen, en jullie horen dan of het heeft gewerkt of niet.
Alvast bedankt zover.

Groetjes America

Hoi ,
Sorry voor de late reactie, maar ik kwam er van de week echt niet aan toe.

Ik heb zojuist gedaan wat jullie allemaal gezegd hebben en het ziet er naar uit dat er niets is veranderd.
Maar ik geef het op hoor, we hebben aan de hand van tips op het forum van Packard Bell de MP3 speler aan het werk gekregen; ik zet de muziek eerst op mijn usb-stick, vervolgens zet ik dat over op onze laptop en dan kopieer ik het vanaf deze laptop naar de MP3 speler. Beetje omslachtig, maar ok , het werkt, en verder ga ik een andere keer nog wel eens uitzoeken wat er nu met onze USB enzo allemaal aan de hand is.
Bedankt voor jullie hulp, en ik ga ff een donatie aan jullie doen van de week, want dat hebben jullie wel verdiend!!!! en dan durf ik een volgende keer ook weer bij jullie aan te kloppen!!

Groetjes America

Je kunt altijd terugkomen voor hulp hoor, donatie of geen donatie :D
Jammer dat het nog niet in orde is, als je er ooit op terug wilt komen, prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan