apparaatbeheer vga??

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Hoi all,
allereerst mijn pc gegevens;

Moederbordnaam AOpen MK77M-8XN
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (15 x 133) 2400+
VIA/S3 UniChrome Video kaart
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller PCI
heb er windows Xp pro op zitten.

Nu mijn probleem,
als ik apparaat beheer open dan komen er 3 vraagtekens bij overige apparaten
Als ik dan rechts klik om stuurprogramma bij te werken zegt ie na gezoekt te hebben kan de software niet installeren.
En de volgende vraagtekens staan bij,
1multi media audiocontroller
2raid controller
3video controller (vga compatibel)
Hoe los ik dat op?
Heb deze pc gisteren gekocht en heb er win. Xp erop gezet omdat er linux op stond. Alles ging goed alleen ik heb geen geluid en dan mijn videokaart.
En die raid , hoe zet je die uit in de bios?(= m'n bios gegevens,
Award BIOS Type Phoenix - AwardBIOS v6.00PG)

Ik hoor het wel.

gr..

Hé harstikke bedankt er zijn er 2 weg alleen de audio controller oftewel de geluidskaart doet ie niet installeren.
Ik had het bestand dat je me aanreikte gedownload en dan extract in "mijn dokumenten"
Daarna geinstalleerd en dan reboot gedaan en toen begon apparaat beheer met het proberen te starten met downloaden maar gaf aan dat ie niet geinstalleerd kon worden.
Zijn er andere mogelijkheden aub?

ik hoor het wel.

gr..

ja uiteraard,
nog eens gedaan maar het mocht niet baten.
Achter mijn pc zitten 3 plug gaten voor aux-in,aux-out en voor de microfoon.
Maar er zitten 2 pluggen in, ééntje in de aux-out en ééntje in de microfoon-in.
En de kabels lopen ergens naar het moederbord. Ik ga effe de pc kast open maken om te kijken waar ze aan vast zitten. (kan het interne speaker zijn?)
Heb de pluggen er's uitgedaan en toen de driver geinstalleerd en in apparaatbeheer de installatie met het vraagteken verwijdert maar niks mocht baten.
De geluidskaart wordt wel gedetecteerd door everest dus zal ie niet stuk zijn of kan dat wel?

Ik hoop dat je nog opties voor me hebt.

vriendelijk bedankt alvast.

gr..

Heb je onder in beeld een bij de klok een speakertje staan?

hoi,
nee er staat geen speakertje.
Als ik dat spaekertje in de systray wil plaatsen moet ik naar configuratiescherm>geluiden en audio apparaten en daar zou ik dan in het eerste tabblad het spaekertje aan kunnen vinken zodat ik'm zie rechts onder maar dat kan bij mij niet want hij geeft alles grijs aan omdat ie aangeeft "er is geen audio geinstalleerd"
Ik weet het niet meer wat te doen, jij?

gr..

hoi,
ik had een andere driver gedownload vanaf die site die jij mij gaf en nu is het wel gelukt.
Alleen ik zal straks effe zeggen welk bestand het was want dat kan ik nu zo niet zien.

gr..

hoi,
ben ik weer.
Moest effe m'n pc booten om mijn zipdriver in teladen want daar heb ik m'n drivers opgezet.(parallele zip van 100 Mb) En als je die(zip dr.) aanzet tijdens dat de pc aan staat doet ie het niet vandaar.
Het gaat om deze driver Realtek_ALCXXX_I005
Nadat ik die erop had gezet had ik geluid.
Komt van dezelfde site als jij mij gaf.
Nogmaals bedankt!

gr..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan