Apparaatbeheer ziet mini pci wlan kaart niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chico79

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik heb een laptop compaq presario type v6109EU met windows xp media center.

Na ik deze een herinstallatie heb gegeven en de drivers allemaal had geinstalleerd vanaf een drivercd, bleek dat ik geen draadloos internet meer kon krijgen, er stond geen icoon of pictogram bij netwerkverbindingen, erger nog toen ik bij apparaatbeheer keek, herkende deze helemaal niet mijn mini pci kaart. (Broadcom) die het voor de installatie wel altijd netjes deed! Alleen mijn lan werdt herkent! Dus kan wel via utp kabel op internet!

Toen ik vervolgens Everest Ultimate edition erop los liet, deed deze hetzelfde en vond deze geen geïntregreerde wireless lan kaart!, Wel staat er de melding bij systeemdrivers"BCM43XX Stuurprogramma voor de Broadcom 802.11-netwerkadapter bcmwl5.sys 4.40.19.0 kernel driver gestop" Terwijl deze volgens mij gewoon hoort te lopen!

Ook heb ik nog even binnenin de laptop gekeken naar het kaartje of de stekkertjes er nog goed aanzaten wat het geval was, en het kaartje er uit en er in gezet! Ook in de bios (phoenix) kon ik niets raars vinden! Het lampje van draadlos internet brand wel, en er is ook geen toetsencombinatie te vinden op het toetsenbord (fn+??)

Een heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen!
Ik denk zelf dat het kaartje stuk is maar hoop dat er iets anders is dat ik kan oplossen!
Bvd,
Chico79.:confused:

Bedankt voor de snelle reactie!
Maar die drivers van compaq of hp, heb ik gedownload en geinstalleerd, alleen gebeurd er dan niets. de wireless kaart wordt niet herkend! Misschien iets anders??

Gr.Chico79

wlan

ik heb hetzelfde euvel met zelfde soort laptop

mijn wlan was ook van de ene dag op de andere dag verdwenen .

geen idee hoe ik dat moet oplossen

heb ook geen idee waar die in de laptop zit

mini pci

Hallo Monty 57,

Bij mij zat het kaartje In de achterkant van de laptop!
Als je het klepje open schroeft, dan zie je het kaartje (zit meestal naast het geheugen!)
Als je het gevonden hebt, kijk dan of de de 2 kabeltjes (+/-) nog goed aangesloten zijn! En druk deze ff lichtjes aan! (pas echter op met vette vingers en statische electriciteit)

Als deze toch goed vastzit en goed gemonteerd is, is er waarschijnlijk iets mis met de printplaat of connectoren!
Heb je al geprobeerd met everest het mini pci kaartje te achterhalen??
Ik kwam er achter dat het kaartje geen voeding meer kreeg, door de connectoren met een multimetertje te checken!

Ik heb besloten toen om maar via een pcmcia kaartje het internet op te gaan! ( was goedkoper). Hoop dat je er iets aan hebt!
Succes verder...

Gr, Chico79.:thumb:

Hallo Monty 57,

Bij mij zat het kaartje In de achterkant van de laptop!
Als je het klepje open schroeft, dan zie je het kaartje (zit meestal naast het geheugen!)
Als je het gevonden hebt, kijk dan of de de 2 kabeltjes (+/-) nog goed aangesloten zijn! En druk deze ff lichtjes aan! (pas echter op met vette vingers en statische electriciteit)

Als deze toch goed vastzit en goed gemonteerd is, is er waarschijnlijk iets mis met de printplaat of connectoren!
Heb je al geprobeerd met everest het mini pci kaartje te achterhalen??
Ik kwam er achter dat het kaartje geen voeding meer kreeg, door de connectoren met een multimetertje te checken!

Ik heb besloten toen om maar via een pcmcia kaartje het internet op te gaan! ( was goedkoper). Hoop dat je er iets aan hebt!
Succes verder...

Gr, Chico79.:thumb:

ja bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan