apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sancon

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2000
Berichten
26
Wie kan mij helpen met mijn computer?
Sinds dat ik een andere 2e harde schijf erop gezet had, ging het daarna met zowel spelletjes als andere toepassingen steeds mis, het klapte steeds maar uit. Toen was ik gaan kijken bij Apparaatbeheer en zag tot mijn stomme verbazing, dat bij het onderdeel "Schijfstations" bij de onderdeel: Generic IDE Disk Type 47 daarvoor een grote rode kruis stond aangemerkt en als ik verder lees bij Apparaatstatus, stond er : dit apparaat werkt niet goed, omdat een apparaat waar dit apparaat afhankelijk is, Primaire IDE controller (dubbele fifo) dynamisch is uitgeschakeld.
En als ik verder op eigenschappen klik, las ik: dit apparaat is niet aanwezig of werkt niet goed of niet alle stuurprogramma's zijn geïnstalleerd (code 10)
Hetzelfde verhaal las ik ook vbij de onderdeel: Vaste Schijfcontroller. Wat kan ik hiermee doen om het goed te krijgen of wat doe ik nou eigenlijk fout en wat betekent dit alles voor mij?
Sancon
 
Thread verplaatst van Spellen > Consoles naar W98 > Foutmeldingen.
 
Geplaatst door sancon
Hoi Darkzen,
Mijn besturingsysteem is Windows 98 SE.
Het lijkt erop dat de driver van je Primaire IDE controller niet goed is of niet goed geinstalleert is.
Ik ga er vanuit dat je een Windows 98(se) cd hebt en dat je internet verbinding hebt.
Ga eens naar;
Deze computer>eigenschappen>apparaatbeheer>IDE ATA/ATAPI-controllers>Primair IDE-kanaal>eigenschappen>stuurprogramma>bewerken/wijzigen.
Nu kan het pad iets afwijken, omdat ik dit uit m'n hoofd doe.(werk met Win2000)

Nu proberen het stuurprogramma opnieuw te installeren.
Laat Windows eerst zelf zoeken naar een stuurprogramma.
Lukt dit niet dan moet je zelf het aan gaan geven.(lijst)
Geef dan aan, met vinkjes, Windows update en cd-rom.
(zorg dat de Win98(se) cd-rom erin zit)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan