apparaatbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankyboyx

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo,

Ik heb een probleempje.
Na mijn Pc medion MD8000 te hebben geformatteerd en XP opnieuw te hebben geïnstalleerd. Werkt alles terug OK en heel wat sneller.
Wanneer ik echter naar apparaatbeheer ga krijg ik volgende melding.
"kan programmabestand devmgr.dll voor apparaatbeheer niet laden".
Wanneer ik naar C:\WINDOWS\system32 ga staat het bestand devmgr.dll er wel degelijk in.
Kan er mij iemand helpen?

Groeten Franky

Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink alles aan in de sectie Registration Center, en druk op Go.
Kijk of het daarna wél weer werkt.

Succes,

Tijs.

Hallo,

Ik begreep niet goed wat je bedoelde, maar heb dial-a-fix gedownload uitgepakt en laten lopen.Maar kreeg tijdens het proces bijgevoegde foutmelding.
Het werkt dus nog steeds niet.

Verder moet ik ik ook nog melden, dat m'n externe harde schijf niet gevonden wordt.
Wanneer ik echter een USB-stick in dezelfde usb-poort steek, waar ik mij externe HD steek. Dan wordt deze wel herkent.

@Raymond hoe ga ik juist te werk om hem eens opnieuw te downloadenen hem dan te vervangen?

grtn F

Bijlagen

• Foutmelding dail-a-fix.JPG
    Foutmelding dail-a-fix.JPG
    15,9 KB · Weergaven: 47
Lijkt er nu inderdaad op dat devmgr.dll corrupt is.

Je kunt op 2 manieren de zaak repareren:
1. Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\dllcache
Kopieer 'm vandaaruit naar de System32 submap van Windows
2. Gebruik de methode van Raymond.

Succes,

Tijs.

Gewoon downloaden en dan in de map zetten en je krijgt vanzelf een melding of je hem wil vervangen en dat bevestig je.
Zoals DNTIES het zegt gaat ook.

dnties en raymond,

Al héél erg bedankt voor jullie snelle hulp.
en hem vandaaruit kopieren naar de System32 submap van Windows, lukte niet. omdat ik hem onder "C:\WINDOWS\system32\dllcache" niet terug vondt. Is dit normaal???
Ik heb hem dus gewoon moeten downloaden en vervangen.
Dit wilde eerst niet lukken, (kreeg steeds een foutmelding met een rood kruisje erin), maar uiteindelijk is hat dan toch gelukt. Hoe dat kan, is mij een raadsel.

Apparaatbeheer werkt nu, maar mijn externe HD wordt nog steeds niet gevonden.
Als ik rechtsonder in mijn taakbalk, dubbelklik op het groene icoontje "hardware veilig verwijderen" zie ik wel een geel vraagteken staan met daarnaast "USB mass Storage for USB ISP"

dnties en raymond,

Al héél erg bedankt voor jullie snelle hulp.
en hem vandaaruit kopieren naar de System32 submap van Windows, lukte niet. omdat ik hem onder "C:\WINDOWS\system32\dllcache" niet terug vondt. Is dit normaal???

Dat is op zich niet normaal: Natuurlijk kan er ergens bestandscorruptie hebben plaatsgevonden, maar een geldige kopie van devmgr.dll hoort in de dllcache map te staan.

Apparaatbeheer werkt nu, maar mijn externe HD wordt nog steeds niet gevonden.
Als ik rechtsonder in mijn taakbalk, dubbelklik op het groene icoontje "hardware veilig verwijderen" zie ik wel een geel vraagteken staan met daarnaast "USB mass Storage for USB ISP"

Kijk eerst na of je externe harde schijf op een andere computer/laptop wel correct wordt gezien. Is dat het geval, probeer dan eens met de externe harde schijf al ingeschakeld én aangesloten op je pc de pc opnieuw te starten.

Tijs.

De externe HD wordt herkent op de laptop van mijn vrouw, dat is dus niet het probleem.
Heb mijn PC opgestart met HD aangesloten en ingeschakeld => probleem niet opgelost.
Krijg steeds de melding "Het USB-apparat wordt niet herkend" "een van de op deze computer aangesloten usb-apparaten werkt niet goed. Het is onbekent welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem".
Als ik dan op die tekstballon klik krijg ik een schermpje mat daarin "Het USB-apparat wordt niet herkend" de locatie van het apparaat wordt in het vet weergegeven.
Verder ken ik niet veel doen.
Wat nu?

Start Apparaatbeheer. Doe Beeld -> Apparaten op verbinding. Zoek de juiste USB poort door ze open te klikken waar blijkbaar de externe harde schijf op aangesloten is. Verwijder alles vanaf het onbekende apparaat naar boven in de structuur. Herstart de computer.

Tijs.

Ja!!!

De harde schijf wordt gezien.
Maar ik krijg nog steeds die tekstballon met daarin ""Het USB-apparat wordt niet herkend" "een van de op deze computer aangesloten usb-apparaten werkt niet goed. Het is onbekent welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem".
Bijgevoegd een prnt scrn van apparaabeheer.

Hoe kan dit??

Bijlagen

• apparaatbeheer.JPG
    apparaatbeheer.JPG
    57,4 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Je hebt die USB-gerelateerde apparaten verwijderd, de pc opgestart met de externe harde schijf erbij aangesloten, en nu werkt de externe harde schijf. Goed samengevat?

M.b.t. die apparaten waar je nu geen idee van hebt: Download en start PC-Wizard 2008 en kijk welke apparaten het precies zijn. Heb je dat gedaan, dan lijkt het mij dat je op de website van het moederbord er wel drivers voor zou moeten kunnen vinden.

Tijs.

EUH,

Hoe herken ik die bewuste apparaten.
En wat moet ik dan juist doen?
In bijlage prnt scrns van PC wizard.
Kan het zijn dat er op dat medion cd'tje met drivers, nog drivers staan voor het moederbord. Die ik nog zou moeten installeren?

Bijlagen

• PCW-1.JPG
    PCW-1.JPG
    78,8 KB · Weergaven: 44
  • PCW-2.JPG
    PCW-2.JPG
    84 KB · Weergaven: 37
  • PCW-3.JPG
    PCW-3.JPG
    89,2 KB · Weergaven: 49
  • PCW-4.JPG
    PCW-4.JPG
    78 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Alles wat je aan drivers vanaf de cd nog niet geïnstalleerd had installeren, ja.

Als je wilt weten welke apparaten je nu geen drivers voor hebt is een kwestie van welke apparaten wel in PCWizard worden genoemd, maar die in Apparaatbeheer nog geen driver hebben. Zet dus Apparaatbeheer open naast PCWizard (zodra die klaar is met het verzamelen van de gegevens van je pc).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok,

heb de komende dafen even niet veel tijd maar doe zodra ik een gaatje vind.

grtn fdb

Holla,

alle drivers geïnstallerd en alles werkt ok.
Ik heb wel nog een probleem met mijn RAM geheugen.
Maar daar kom ik late op terug.

GRTN FRANKY

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan