Apparaten doen het niet meer + problemen met firewall en antivirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carambar

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
6
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen gaat er iets behoorlijk mis bij het opstarten van mijn laptop. Diverse apparaten doen het niet meer (of niet meer volledig). Tot nu toe ben ik de volgende problemen met apparaten tegengekomen:

* MP3-tjes afspelen lukt niet meer. Ik krijg dan in Windows Media Player de melding dat er een probleem is met het geluidsapparaat.
* Verbinding maken met internet lukt niet meer. Het programma om draadloze verbindingen te beheren geeft de melding: "Er zijn geen ondersteunde draadloze adapters beschikbaar in het systeem".
* Mijn USB stick kan ik niet meer gebruiken. Een USB-muis doet het daarentegen weer wel.
* Het beschrijven van een CD lukt niet meer. Het lezen van een CD wel.

Als ik bij apparaatbeheer kijk, dan is dat scherm volledig leeg.

Verder doen mijn firewall (ZoneAlarm) en virusscanner (NOD32) ook raar. ZoneAlarm kan ik niet openen, maar ik heb wel een icoontje in mijn systeemtray. Als ik daar met mijn cursor boven blijf hangen krijg ik de melding: "protection is up, UI is initializing".
NOD32 geeft geregeld de foutmelding dat er een fout is in de communicatie met de Kernel.

Al deze problemen begonnen gelijktijdig, nadat ik de computer 's morgens opstartte. De avond ervoor was er nog niks aan de hand.

Extra info die misschien van belang kan zijn:
Mijn PC is een Dell Inspiron 6400
Ik gebruik Windows XP (Home Edition, Versie 2002, SP3)

Heeft iemand enig idee waardoor deze problemen veroorzaakt kunnen zijn? En belangrijker: heeft iemand enig idee hoe ik ze op kan lossen? Als jullie een methode weten om mijn bestanden over te hevelen naar een andere PC, dan zou ik al heel erg blij zijn.
 
Hallo Bertus,

Ja, ik scan regelmatig met NOD32 en met Ad-Aware. Zijn de twee programma's die jij post beter of scannen die naar andere dingen?
 
Zet de pc es terug naar een datum toen het nog wel werkte via Systeemherstel.
 
Hallo Melvin,

Een systeemherstel maken lukt niet. Ik zie alleen een herstelpunt van vanochtend en toen had ik deze problemen als. Ik kan data selecteren in zo'n kalendertje, met daarin augustus in beeld. Als ik daar op het pijltje naar links (vorig maand) klik, gebeurt er niks.

@Bertus,
Ok, dan zal ik die twee even op een cd-tje branden en kijken of ik ze zo kan installeren op de betreffende pc.
 
Hallo Bertus,

Scannen met Malwarebytes Anti-Malware leverde de volgende meldingen op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Registerdata bestanden geinfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntivirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> No action taken
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb deze regels door malwarebytes laten verwijderen. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart, maar mijn problemen waren hiermee nog niet opgelost.

Het installeren van SAS lukte niet. Ik heb de installatiebestanden op een andere PC op cd gebrand en deze wilde ik vervolgens op de laptop met de problemen installeren. Ik kreeg nu deze melding:

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer-service. De oorzaak hiervan kan zijn dat u Windows in een veilige modus hebt gestart of dat Windows installer niet juist is geinstalleerd. Neem contact op met het ondersteuningspersoneel voor assistentie."

Ik ben in de normale modus opgestart, dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Iemand ideeën?
 
Ik ben zelf nog wat aan het googelen en uitproberen geweest, maar ik heb mijn probleem nog niet opgelost. Misschien kan iemand me helpen met de volgende vragen:

1) Kan ik de driver voor mijn USB-poorten handmatig opstarten en hoe doe ik dit? Zou dit er voor kunnen zorgen dat ik in ieder geval mijn USB-poort weer kan gebruiken?
2) Zou het anders helpen als ik de betreffende driver download en opnieuw installeer? Of richt ik hier alleen maar meer schade mee aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan