apparaten en printers weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

robnij

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2010
Diverse programma's van mij lopen vast, waarschijnlijk omdat het programma naar een printer zoekt. Als ik bij start naar apparaten en printers ga blijft het scherm helemaal leeg, terwijl in het verleden diverse printers vermeld stonde. Hoe kan dit? Heeft dit te maken met het feit dat er ook een vraagteken bij coprocessor staat (geen stuurprogramma geïnstalleerd)? Ik werk al jaren met windows 7 ultimate.
Rob

[Windows-toets]r toetscombinatie -> services.msc
Kijk of de Print Spooler service wel gestart is én op opstarttype Automatisch staat.
Staat hij niet op opstarttype Automatisch, dubbelklikken en opstarttype veranderen naar Automatisch. Klik op Toepassen. Daarna op Start klikken en daarna OK.
Is hij alleen niet gestart, rechtsklik erop kies voor Starten.

Blijft de print spooler NIET gestart, kijk dan in de Logboeken (= eventvwr.msc ) in het Windows logboek Systeem en Toepassing of je daar kunt zien waarom de Print Spooler service (weer) gestopt is nadat je 'm had gestart.

Tijs.

De Spooler is wel gestart en staat ook op automatisch
Rob

Ok, dan is er dus wat mis met de weergave. Ik zal eens googelen naar een paar mogelijke oplossingen ervoor. Je kunt alvast beginnen met de volgende (mogelijk) oplossing:
Start -> Zoeken en uitvoeren -> cmd.exe -> Rechtsklik op de gevonden cmd.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren". In het CMD-venster dan als commando ingeven:
sfc /scannow
Kijk of er problemen gevonden worden en of die dan verholpen zijn ook. Worden er problemen gevonden, dan daarna zeker nóg een keer sfc /scannow uitvoeren.

Tijs.

Mooie opties gevonden om te proberen:
a. Zet in services.msc de Bluetooth Support Service op opstarttype Automatisch én start die service daarna. Kijk of je probleem weg is. Indien niet, even de pc herstarten daarna en nog eens proberen.
b. Om tóch bij de printers te kunnen komen (puur de printers, dus niet bij de andere devices). Gebruik kopieer en plak bij de commando-regel hieronder:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c start shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}\0\::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

We horen wel wat dit oplevert.

Tijs.

hij heeft geen schendingen van de integriteit gevonden.
Deze computer heeft geen bluetooth, dus deze service kan ik dan toch niet starten?
Rob

De allerlaatste tip van jou werkt goed. Blijft deze regel altijd werken bij het opstarten of moet ik deze regel steeds opnieuw ingeven?
Rob

Het is maar een workaround, he...
Blijft werken, maar dan kun je beter een snelkoppeling er naar maken:
Maak (op je bureaublad) een snelkoppeling naar:
cmd.exe /c start shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}\0\::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}
of (levert netto hetzelfde op):
explorer.exe shell:::{26EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}\0\::{2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D}

Tijs.

Overigens zou je (omdat je Ultimate hebt en (dus) niet Home of Starter) ook het volgende kunnen gebruiken:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> printmanagement.msc
Kun je ook een snelkoppeling naar maken etc.

De optie in mijn vorige posting werkt op alle versies van Windows 7, printmanagement.msc alleen op de 'professionele' versies van Windows 7.

Tijs.

Hoe kan ik de laatste optie in een snelkoppeling zetten?
Rob

gewoon printmanagement.msc in de opdrachtregel

Tijs.

Gisteren werkte het wel, vandaag niet. Ik moet er wel bij zeggen dat het om een netwerkprinter gaat (wel LAN)
Rob

Zelfde stappen:
a. Is de printer spooler service wel gestart?
b. Bluetooth Support service wel gestart?
c. Wat zegt printmanagement.msc?

Tijs.

Ik kan nu niet eens meer de cmd.exe als administrator uitvoeren, op het moment dat ik met mijn rechter muis er op klik loopt hij vast.

a. Kijk of je (alle) problemen met Windows in Veilige modus opgestart ook hebt.
b. Problemen met rechtsklikken etc. kun je mogelijk oplossen door (in Veilige modus) ShellExView te starten ("Als Administrator") en dan sorteren op Type en dan alle Context Menu zaken uit te schakelen. Daarna weer normaal opstarten, kijken of het probleem weg is etc. Is het weg, dan kun je een-voor-een de context-menu items weer inschakelen en telkens testen totdat je de 'schuldige' gevonden hebt.
Evt. doe je hetzelfde met ShellMenuView, waarbij je sorteert op Extensie en dan alle items uitschakelt voor .exe bestanden etc.

Tijs.

Goeie tip! In de veilige modus heb ik de problemen niet.
Het programma ShellExView kent hij niet in de opdrachtregel.
Morgen probeer ik verder.
Alvast bedankt
Rob

Hoi Thijs,
ik had niet in de gaten dat het een link was.
Gisteren kon ik niet in de veilige modus mijn netwerk op, komt dat omdat ik tijdens het opstarten mijn netwerkkabel los had? Of moet ik het programma eerst downloaden en daarna in de veilige modus uitvoeren?
Rob

Tsja, als je bedraad internet gebruikt dan gaat het niet werken zonder netwerkkabel erin.
Verder heb je doorgaans de keuze tussen Veilige Modus en Veilige Modus met netwerk
Kies je de verkeerde dan heb je óók geen netwerk in Veilige modus.

Ik zou zeggen: Download het in gewone modus, pak het alvast uit en dan in Veilige modus de aanpassingen doen.

LET OP: Je moet beide utilities opstarten via rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Had ik al aangegeven twee postings geleden, maar ik meld het hier nog maar een keer.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan