apparte partitie voor mijn documenten in Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
ik heb sinds enige tijd een andere computer met 500Gb geheugen.
deze is nu opgedeeld in twee partities
c voor de software etc en daar staat ook oa mijn documenten op
en H voor de rest.

H is enorm groot en zou ik graag willen splitsen
waarbij ik een aparte partitie voor Mijn documenten (afbeeldingen mail etc) zou willen hebben.

1. Hoe maak ik een derde partitie aan?
(ik heb schijfbeheer gevonden en gezien hoe ik H kleiner kan maken maar durf dit nog niet te doen omdat ik niet weet hoe dan verder)
En wat is een handige grote voor Mijn documenten?

2. Hoe zet ik Mijn documenten over naar de nieuwe partitie met behoud van de koppeling
 
Laatst bewerkt:
thnx ik zal zal me op een helder moment van de week eens met een woordenboek erbij verdiepen erin
 
eeeeeeh dat gaat over windows firewall :)
Ik probeer het nog eens. Had de link niet gecontroleerd.
http://www.computeridee.nl/faqman_antwoord.jsp?faqid=201829

Zet alle data op H: en alle programma's op C:
Als je een externe schijf gebruikt, zet dan daar de backups op. Zoniet zet dan een immage van C: op H: en een data backup van H: op C:
Voor het verkleinen van H: kun je gewoon Vista gebruiken maar ik zou dat niet doen. Verschillende mappen gebruiken is flexibeler. Gebruik een hoofdmap voor persoonlijke bestanden en een voor backup etc. Dan heb je geen probleem met het bepalen en eventueel later bijstellen van de grootte.
 
bedankt
was ff drukdrukdruk hier.
ik hoop er dit weekend even rustig naar te kunnen kijken
 
ja dat wist ik al (zie mijn vraag) maar ik weet niet hoe ik dat doen moet
 
bedankt
ik moet even uitstellen om dit te doen
omdat mn computer kuren heeft
Lijkt me verstandiger om hem eerst ont"kuur"d te krijgen voordat ik enge dingen ga doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan