appels met peren vergelijken hoe los ik dit op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter samui
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Beste allen.
De titel zegt het al, dit kan nog steeds niet.
Zie bijlage.
In mijn macro werkt alles zoals ik het zou willen, echter.

Nu wil ik locatie 1VC12A6 met SAP nr 1000 batch 9000 en voorraad 45 verplaatsen naar 1VC12A5.
Dit wordt in mijn macro gecheckt: locatie bekend OK, SAP hetzelfde OK, en Batch hetzelfde OK. Vervolgens worden de gegevens in 1VC12A6 gewist en worden de aantallen bij 1VC12A5 keurig erbij opgeteld wat het totaal op 51 maakt.

Als ik nu weer locatie 1VC12A6 met de 125 kg wil verplaatsen ook naar 1VC12A5 krijg ik dus de foutmelding dat de types niet overeenkomen.

Mijn vraag:
Wat moet ik gebruiken in mijn macro om appels en peren niet probeer met elkaar op te tellen maar dat er een regel toegevoegd wordt en de 125 kg net zoals in het voorbeeld apart blijft staan maar nu op de nieuwe locatie 1VC12A5 ?

Bekijk bijlage Map1.xlsx
Ik hoop dat iemand er zo uitkomt. Ik wil niet het hele bestand op de site moeten zetten daar ik met vele tabbladen werk in het officiële bestand en met private subs. Ik zet ergens waar nodig een v en de macro begint te lopen en uit te voeren wat er verder verlangt wordt.

Een xlsx bestand heeft geen macro's. Dus er valt weinig te controleren.

Samui,

Even afgezien van de niet aanwezige code, blijkt uit je verhaal dat de lokatie, met sapnummer en batchnummer geen uniek gegeven is.
Dit is het onderliggende probleem. Ik denk dus dat je terug moet naar je database en zorgen voor een unieke combinatie bijvoorbeeld door een
artikelnummer toe te voegen. Dan kun je op een locatie de appels bij de appels tellen en de peren bij de peren.

Veel Succes.

Bekijk bijlage Map1.xlsBeste Elsendoorn en Octafis.
Ik weet dat het een xlsx bestand is wat ik gauw even opgeslagen heb. dat is enkel een gedeelte van het geheel.

Ik kan geen ander SAPnr toevoegen daar deze 2 bij elkaar horen op een willekeurige locatie maar het liefst dezelfde locatie en het SAPnr en batch horen bij elkaar.
Als ik van locatie wissel omdat ik er dan beter bij kan maak ik plek voor een jongere batch die pas gebruikt gaat worden als batch 9000 op is.
Wat dus inderdaad fout gaat is dat ik een getal en een getal met kg's erachter niet bij elkaar kan en mag optellen. De getallen zijn zakken van 10 kilo per stuk en de 125kg is een bak of zak met 125 kg v/ zelfde materialen maar niet meer in zakken en staat dus op deze manier op die plek.
Ik zoek dus een oplossing om de foutmelding te voorkomen en automatisch een regel toe te voegen omdat appels en peren optellen niet gaat.
Voor de zakken bijelkaar optellen gebruik ik de volgende regel in mijn macro. maar die gebruikt hij ook voor de kilo's omdat hij locatie, SAPnr en batch herkent als true en wilt dan de zaak optellen.
Dit gaat dus goed bij materiaalverplaatsing van 12A6 naar 12A5 dit totaal wordt 51. De 12A6 met 125 kg moet dus herkent worden als niet zakken en daardoor een nieuwe regel toevoegen en locatie !VC12A5 krijgen.

Zoals ik al zei alles werkt leuk en OK qua verplaatsingen en optellen totdat ik kg's ga verplaatsen.
'LOCATIE, SAP en BATCH zijn al aanwezig op de nieuwe gekozen locatie en de aantallen worden bij de nieuwe locatie opgeteld
Code:
 If ActiveSheet.Cells(7, 10).Value = ActiveSheet.Cells(s, 4).Value And ActiveSheet.Cells(8, 9).Value = ActiveSheet.Cells(s, 6).Value And ActiveSheet.Cells(8, 10).Value = ActiveSheet.Cells(s, 5).Value And ActiveSheet.Cells(s, 7).Value >= 0 Then
 ActiveSheet.Cells(s, 7).Select
 ActiveSheet.Cells(s, 7).Value = ActiveSheet.Cells(s, 7).Value + ActiveSheet.Cells(9, 9).Value
 ActiveSheet.Cells(s, 8).Value = ActiveSheet.Cells(10, 9).Value 'is Tekst in kolom expired
 ActiveSheet.Cells(s, 9).Value = ActiveSheet.Cells(9, 10).Value 'is tekst in kolom Blocked
 ActiveSheet.Cells(s, 10).Value = ActiveSheet.Cells(10, 10).Value 'is tekst in kolom overige info

Laatst bewerkt door een moderator:
Samui,

Ik begrijp van je dat je wel appels met appels telt, maar dat alleen de eenheid van de opgeslagen goederen kan
verschillen (zakken van 10 en van 125 kg) en dat zelfs binnen een batch.
Maar goed, je zei dat je een foutmelding kreeg, maak daar dan gebruik van gebruik de functie "On Error" om naar
een functie te springen die een aparte regel aanmaakt en je kunt de gegevens alsnog opslaan.

Veel Succes.

@Elsendoorn.

Klopt wat je schrijft.
Die ga ik eens onderzoeken. Ik ga hem beginnen in een apart bestand daar dit bestand te complex is om ertussen te proppen.
Zou dat de oplossing zijn?
Bedankt.

Ik hoop dat ik hem voor elkaar krijg.
Voor nu bedankt en ik sluit de vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
GELUKT MET ON ERROR GOTO.
Er wordt een regel toegevoegd. De aantallen blijven staan en de xxkg's worden netjes op een nieuwe regel, eronder wilde ik ze hebben, geplaatst.

Thanks Elsendoorn 2134

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan