Apple Macintosh System 6 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiastheebe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Ik heb sinds vandaag mijn eerste Apple-computer, een oude Macintosh SE uit 1986.

Nu staan hier erg veel onnodige gegevens op, en ik zou het liefste het besturingssysteem opnieuw installeren. Ik heb van deze pagina op de website van Apple de bestanden voor System 7 gedownload, ik had begrepen dat deze versie ook voor Macintosh SE geschikt is.

Mijn vraag is nu, hoe kan ik deze images (800 kB) op normale 1,44 MB DS/HD diskettes schrijven die door mijn Macintosh SE gelezen kunnen worden en zo kunnen worden gebruikt om het besturingssysteem opnieuw te installeren? Is er een toepassing voor Windows die hiertoe in staat is?

N.B.: Ik ben er al wel achter gekomen dat Macintosh in ieder geval wel 1,44 MB diskettes naar 800 kB kan formatteren en deze dus zo kan gebruiken.

Laatst bewerkt:
In de link die jij hebt gegeven staat onderaan een linkje naar een tekstbestand (N-7.0.txt) met uitleg. Je probleem wordt daar meteen opgelost als ik het goed zie! :)

Deze instructies zijn alleen van toepassing op een Macintosh. Aangezien de Macintosh SE geen internetverbinding heeft, moet ik het in Windows doen.

Weet iemand een oplossing? Alles wat ik in feite nodig heb, is een Windows-toepassing die 800 kB diskette-images voor Macintosh op diskettes kan schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan