APPLE pc met Calc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
Hallo,
kom net van een vriend vandaan en die had het volgende probleem.
Ik vermoed tenminste dat ik in dit item goed zit anders sorry.

heeft een kolom met daarin onder de kop cellen met sept-10
dus eigenlijk een datum notatie - als hij dit in getal of standaard zet krijgt hij als ik me niet vergis te zien 40222,22

hij wil dus deze kolom zo veranderen dat sept-10 veranderd in een normaal getal van max 2 cijfers

HOE doe je dit - zelf heb ik een beetje verstand van excel van microsoft, maar van dit dus niets - dus aub een stap voor stap antwoord.
klik hier verander dit en klik daar dus.

bedankt voor uw hulp.

groet ad

Dat is zo gesteld een moeilijke vraag. Wat moet het gewenste getal worden/voorstellen? 10?
Ik kan het probleem niet reproduceren met go-oo 3.2.1 en met de dev snapshot 3.3 van Sun/Oracle.
Probeer het evt. ook eens op de link in mijn onderschrift, dat forum wordt drukker bezocht.

"Wat moet het gewenste getal worden/voorstellen? 10? "

voor zover ik me herinner kon men via een venster wel bv een 4 selecteren en die werd dan wel getoond, maar als je getal of standaard selecteerde en vervolgens een 2 typt dan werd dit niet geaccepteerd.

Dat maakt het er niet duidelijker op. Als hij de datumaanduiding voor 10 september best vervangen wil laten worden door een getal van twee cijfers, wat moet dat getal dan voorstellen - de maand of de dag, of nog iets anders, dat ik over het hoofd zie? 40222 zit in de buurt van het aantal dagen dat verstreken is tussen 10 september van dit jaar en ergens in de tweede helft van 1900. Het breukdeel geeft daarbij wel te denken, tenzij de tijd (ca. 17:17 als voor de epoche 12 uur 's middags wordt aangehouden) impliciet is meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan