Applet met die niet wil schrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartP

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Goedenmiddag,
Ik heb een html file waar mijn applet inlaad. Alleen de applet wil niet schrijven naar spots.dat . Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

deze melding krijg ik:
Exception in thread "AWT-EventQueue-2" java.security.AccessControlException: access denied (java.io.FilePermission spots.dat read)

BVD BartP

Goedenmiddag,
Ik heb een html file waar mijn applet inlaad. Alleen de applet wil niet schrijven naar spots.dat . Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

deze melding krijg ik:
Exception in thread "AWT-EventQueue-2" java.security.AccessControlException: access denied (java.io.FilePermission spots.dat read)

BVD BartP

misschien een certificaat fout heb ik ook gehad in vmware server maar had er het toen eraf gegooid

Ik heb m gemaakt met netbeans.. en ik heb m geplaatst in mijn html.. dus ik heb helemaal niks gedaan met certificaten.

Applet mogen niet zomaar naar bestanden schrijven of lezen. (Anders kan elke webpagina zomaar een virus oid installeren in je system..)

Applet mogen alleen disk operaties doen als je een certificaat mee stuurt. Zie de handleiding van keytool en jarsigner (beide zijn onderdeel van de JDK)

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan