Applicatie afsluiten bij geen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laroguz

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2006
Ik wil een applicatie in een multiuseromgeving afsluiten als deze enige tijd niet meer gebruikt wordt.
Omdat mensen met met verschillende accounts met verschillende rechten op verschillende PC's inloggen, wil ik deze applicatie afsluiten als deze enige tijd niet meer gebruikt is. Dit om te voorkomen dat de bewuste rechten van de bewuste persoon door anderen kunnen worden gebruikt.
Mijn vraag is dus of je kunt bepalen of er op een bepaald formulier over een bepaalde tijd geen actie meer is geweest.

bij voorbaat dank
Wim Janssen

Simpele oplossing?

Het is volgens mij wel mogelijk, maar het kan niet even snel en simpel.

Je zult een functie met een Timer moeten maken die optelt, totdat het ingestelde tijd wordt bereikt en de db afsluit. En je moet telkens bepalen of de muis wordt bewogen oid. Elke keer als iemand de muis beweegt, dan wordt de timer gereset.

Als je een simpele oplossing zoekt, zou ik standaard de schermbeveiliging aanzetten op de pc's + tijd interval van schermbeveiliging + vinkje bij Beveiligd met wachtwoord. Dan moet de gebruiker opnieuw inloggen en kan niemand anders bij de applicatie.
Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Schermbeveiliging -> beveiliging instellen + vinkje

Tevens zou je eventueel bij energiebeheer de pc's op standby kunnen zetten.
Configuratiescherm -> Energie(beheer) -> Standby -> tijdinterval instellen

Vaak is dit door de systeembeheerder ook al ingesteld en er kan ook worden ingesteld dat de gebruiker de eigenschappen niet kan wijzigen.

Jouw eerste voorstel is waar ik ook aan zat te denken. Ik weet alleen nog niet te beginnen.

Tweede voorstel is geen optie, omdat er PC's bij zijn waar verschillende mensen op werken. Die moeten dan allemaal kunnen inloggen en dus is er weer geen beveiliging.

groeten
Wim Janssen

Harry,

Dat lijkt er inderdaad op. Zo had ik me dat ook voorgesteld. Ik ga dat eens proberen. Kijken of mij dat lukt.

groeten
Wim

Harry,

Bedankt voor de link. Werkt perfect. Na wat aanpassingen natuurlijk, want je wil het toch altijd net een beetje anders.

groeten
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan