applicatie dmv dll applicatie manipuleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeoaprM95

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2013
Hallo allemaal,

In een applicatie die ik heb geschreven laad ik een dll dmv System.reflection. Ik vroeg me af of het mogelijk is dat de applicatie in de dll aanpassingen kan doen aan de applicatie waardoor deze geladen is.
In de praktijk zou ik het volgende willen kunnen doen: ik klik op een knop in form1 van de geladen dll, de tekst in een tekstbox in form1 van de andere applicatie verandert.

Ik heb echt geen flauw idee of dit überhaupt kan,maar niet geschoten is altijd mis ;)
Ik hoor graag jullie ideeën!

Melcher

EDIT: De dll's worden met deze code geladen:

Code:
Try
            Dim a As Assembly = Assembly.LoadFile(dllpath)
            Dim t As Type = a.GetType(dlltype)
            Dim GI = Activator.CreateInstance(t)
            Dim form As Form = CType(GI, Form)

form.ShowDialog()
            GoTo c

Catch ex As Exception

GoTo A

End Try

Laatst bewerkt:
Dat is ook deels afhankelijk van de DLL en welke interfaces eventueel aan te spreken zijn. Het is dus niet definitief te zeggen of het (eenvoudig) kan. Je kunt altijd nog system hooks plaatsen e.d., maar dat is toch wel een stapje verder

Hi wampier. Dankje voor je reactie. Ik heb eens heel hard zitten nadenken en ik denk dat een directe verbinding tussen de applicatie en de dll geen slim plan zijn, althans niet voor nu. Zoals je al zegt wordt het allemaal een heel stuk ingewikkelder. Ik denk dat ik ga proberen te communiceren met behulp van een extra dll (beide applicaties hebben deze als reference).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan