applicatie in access 2003 naar 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

snesie87

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2011
Ik heb een verouderde applicatie die is gemaakt in Access 2003 die voor de helft werkt, ik wil hem omzetten naar Access 2007. en dan een paar kleine dingen veranderen zodat deze weer optimaal werkt.

Is dat mogelijk, zo ja, hoe moet je het aanpakken?

Vriendelijke Groeten,
Snesie

Je kunt een 2003 db zonder meer in 2007 openen, en de db indeling omzetten naar accdb format, en dan is het in principe dus al een 2007 database. Wat je kwijt raakt, zijn eigen gemaakte menubalken en knoppenbalken. En dat komt uiteraard doordat de nieuwe versies met dat gruwelijke lint werken. Dus die zul je overnieuw moeten maken. Verder zijn er een aantal VBA opdrachten die niet helemaal jofel meer werken, zoals Environ, dus die zul je ook moeten aanpassen.

Hartelijk dank OctaFish. want het lijkt me handiger om de applicatie van 2003 aan te passen dan een nieuwe te bouwen. ik zal het even onderzoeken. bij eventuele vragen post ik het zodra ik die heb.

Groetjes,
Snesie

ik heb nog 1 klein vraagje. dus deze applicatie is al zodanig geprogrammeerd dat je de navigatiedeelvenster niet kan zien, dus welke tabbellen, forms enz er zijn. hoe zou ik deze tevoorschijn kunnen halen zodat ik wat aanpassingen kan verrichten.

bedankt,
Snesie

Je kunt proberen met de <Shift> toets ingedrukt de db te openen; meestal lukt dat wel. Tenzij die optie is weggeprogrammeerd :)

yess, het is gelukttt. ik zal het nu verder uit puzzelen, ben begonnen met het boek access 2007 vba, programming for dummies. kijken als ik het red. want het moet voor eind december af zijn en ik heb geen flauw idee van programmeren. maar doe me best.

bedankt,
Stephen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan