Applicaties blijven opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Hallo sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem:
Ik heb een comp. met windows XP. Deze start gewoon op. Als ik op het bureaublad 1x op een applicatie klik dan blijft deze opstarten. Zo start IE gemiddeld elke 2 seconden opnieuw op. Ook outlook en alle andere applicaties op het bureaublad. Dit "proces" kun je alleen maar stoppen door hem snel te verkleinen en "ergens" op het bureaublad te klikken. Selecteer je een bericht in Outlook dan wordt ook deze in een paar seconde, ..tig keer opgestart.
Heb inmiddels AVG, Super Anti Spyware en Ccleaner diverse keren (na een update) gedraaid. Niets help. Wie kan mij verder helpen?
Alvast bedankt

Hallo Manamana,
Het probleem doet zich niet alleen voor in IE. Maar alle applicaties, documenten en bestanden die ik 1 x aanklik worden door de computer in no time .. tig keer opgestart. Dit gebeurt zo vaak dat de computer gewoon vastloopt en alleen nog door het langdurig indrukken van de aan/uitknop uitgezet kan worden.

Kun je me ook zeggen wat ik dan in IE opnieuw moet instellen en testen?

Groet

Ja dat kan, maar vraag me af of het gaat werken. Klik hier en dan alleen lezen voor windows xp uiteraard. Kwaad kan het zeker niet. Lukt dat niet dan kun je wellicht nog terug met systeemherstel, omdat je het pas een paar dagen hebt.

Maak eens een nieuwe gebruiker aan en kijk of het probleem zich dan daar ook voor doet.

Hallo, ik heb systeemherstel gedaan. Maar dat loste ook niks op. Ook heb ik (in de veilige mode) een nieuwe gebruiker met beheerdersrechten aangemaakt. Ook dit hielp niet. Deze nieuwe gebruiker heeft dezelfde problemen. Als je een keer op een applicatie op een Word document klikt dan wordt het binnen 2 seconden wel 40 keer geopend.
Heb je nog een ander idee om het probleem op te lossen? Ik heb ook al gedacht om Windows opnieuw te nstalleren maar weet niet goed wat er dan met mijn bestanden en de inhoud van mijn e-mail mappen gebeurt. Heb je een advies.

Hallo, ik heb systeemherstel gedaan. Maar dat loste ook niks op. Ook heb ik (in de veilige mode) een nieuwe gebruiker met beheerdersrechten aangemaakt. Ook dit hielp niet. Deze nieuwe gebruiker heeft dezelfde problemen. Als je een keer op een applicatie op een Word document klikt dan wordt het binnen 2 seconden wel 40 keer geopend.
Heb je nog een ander idee om het probleem op te lossen? Ik heb ook al gedacht om Windows opnieuw te nstalleren maar weet niet goed wat er dan met mijn bestanden en de inhoud van mijn e-mail mappen gebeurt. Heb je een advies.

Als je het icoontje selecteert en dan op ENTER drukt, start de applicatie dan ook meerdere malen op? Of gebeurt het alleen bij een muisklik?

Als ik het icoontje 1 keer aanklik dan wordt deze meteen 20 keer opgestart. Maar ook een bericht in mail. Alles dus.

Vandaar dat ik vroeg het met het keyboard te doen. Mogelijk zit het probleem in je muis(driver) en dan is herinstallatie van Windows ook geen oplossing. Haal je muis er eens af en probeer het alleen met het toetsenbord, of sluit een andere muis aan als je die hebt.

Als dat trucje van @ Rene Dirks niet lukt..... Dan lijkt het volgens mij toch erg op het gedrag van een besmetting en dat zou betekenen dat je de PC in veilige modus of vanaf een boot CD moet laten scannen. Maar kun je nog, via het configuratiescherm bij de internetopties komen? Zo ja, dan toch op het tabblad geavanceerd, even Internet Explorer, welke leunt heel dicht tegen de Windows Verkenner aan te resetten. Heb je dat gedaan.??

Nog even dit Windows XP wordt beeindigd en krijgt geen updates meer, maar dat terzijde. Klikje

Laatst bewerkt:
Hallo,
Op advies van René heb ik een andere muis aangesloten en de batterijen uit mijn standaard muis gehaald. Resultaat neg. Daarna heb ik opnieuw opgestat en de truc met het toetsenbord uitgehaald. ook negatief. Daarne heb ik op advies van manamana via beveilgd opstarten / configuratie scherm/ internetopties internet gereset. daarna opnieuw opgestart. Helaas pindakaas. het resultaat is nog steeds negaties.
Als ik Windows opnieuw installeer moet ik de servicepacks natuurlijk ook opnieuw downloaden. maar wat gebeurt r er met mijn bestanden op de computer?

Sorry voor de tikfouten. Op de tablet werkt het toch wat lastiger.

Laatst bewerkt:
Je zal met een Hiren`s Boot cd je bestanden kunnen redden.
Start op in Mini Windows XP of Mini Linux en start de aangegeven bestandsbeheerder.
HIer heb je wel een 2e computer voor nodig om die cd te branden.

Laatst bewerkt:
Als je dan toch een tweede PC hebt: hang je harddisk aan die 2e PC, dan zet je zo alle bestanden over. In principe kun je een nieuwe installatie doen en je oude bestanden bewaren, maar dat betekent ook dat een aantal andere mappen bewaard gaat worden. Hierdoor kan het zijn dat je later problemen krijgt. Als je toch al alles opnieuw gaat installeren, dan liever maar meteen goed zodat je dat voorlopig niet meer hoeft te doen!

Helaasheb ik geen 2e computer. Mijn vraag over het nieuw installeren van Windows was alleen maar bedoeld voor het geval dat de gouden tip over het oplossen mijn mijn comp. Probleem er niet is. Het is beslist niet mijn eerste keus

Is er nog iemand met de gouden tip? Of wordt dit een cold case en moet ik dan toch maar Windows opnieuw installeren?

Hoi,
scan eens met Mbam (link in m'n handtekening)
Lijkt op een geintje dat ze jaren geleden uithaalden, je krijgt een bestandje van een kennis,vriend, whatever via de mail msn of wat dan ook, als je er op klikte kreeg je textdocumenten o.i.d. die massaal open gingen.
Is e.o.a. script dat zoiets kan veroorzaken.

Klikken onder in bij # 17 het bericht van Mik daar zie je staan How to en downloaden mbam dan krijg je uitleg.

Ik heb mbam geinstalleerd en laten scannen. Resultaat negarief. Er zijn geen besmettingen aangetroffen. Ikgeef het op en ga me nu bezighouden met het backuppen van mijn bestanden en het formateren van de HD. Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan