Application cannot run????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corina35nl

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2004
Hallo,

Sinds ik een poos terug mijn pc heb opgeruimd met behulp van een deskundige krijg ik steeds vaker de foutmelding: Application cannot run.
Dit gebeurd bij pc-games op cd-rom en op games die ik download van Zylom....

Is er iets waardoor ik dit kan verhelpen, moet ik iets installeren of juist verwijderen?

Ik vind het zo jammer van mijn games.

Corina van den Hoek:(

Waarschijnlijk net 1 bestand teveel verwijderd, de vraag is alleen welk bestand.

Heb je de visual basic runtime bestanden al terug geinstalleerd? (is normaal bij XP niet nodig, maar ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar het kan nooit kwaad het te installeren) hier vind je ze.

Mvg, James:)

Mijn probleem is nog niet opgelost.
Ik kan sommige spellen nog steeds niet starten,andere weer wel, ik snap er niks van.
Is er misschien nog iemand met een andere tip!!

Corina

Hoi,

Ik heb dit uitgevoerd, alles opnieuw opgestart en hij blijft die fout-melding geven.
Mijn dochter heeft vandaag 2 nieuwe cd-roms gekregen, de ene doet het zo en de ander geeft dus weer "Application Error".

Ik begrijp er niks van hoor, kunnen we nog iets anders proberen??

Groetjes Corina:(

net twee nieuwe spelen van mijn zoon....de een doet het wel, de ander niet.....

Kan het aan grafische/videokaart liggen???(ik zeg ook maar wat hoor...)

Ik hoor graag van jullie, ik hoop echt dat het verholpen kan worden op den duur...

Corina

Geen oplossing maar staat er niet meer bij dan "Application Error"? Exact de foutmelding plaatsen is belangrijk. Ook in de logboeken van XP gekeken?

Application cannot run zegt ie....meer niet

De logboeken heb ik bekeken, maar kan er niets over terug vinden....

Corina

Misschien is dit nog wat?
Start/My Computer. Then right click your CD Drive icon and select 'Open'. Right click the file in here called 'Setup' and select properties. Click the compatibility tab at the top and turn on 'Run this program in compatibility mode'. Leave all other settings as they are and click ok. Re-insert the CD and the program should now work fine. http://www.mindscape.co.uk/techsupport/SolveProblem.asp?page=8&cid=0&pid=0#faq132

KIJK!! en dat was dus het euvel!!!
Ik heb dit gedaan bij beide spellen en alles werkt weer!!

Bedankt voor je hulp, na weken zoeken toch gevonden wat het is!!

Bedankt, Corina:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan