Application Deploy (GPO)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijonathan

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2011
Berichten
40
Ik heb onlangs Windows Server 2003 op VirtualBox geïnstalleerd.
Werkt naar behoren (active directory) ik kan inloggen op AD en heb ook een Map Redirection geïnstalleerd. Maar ik zou graag een programma via GPO willen installeren maar dat wil maar niet werken. Ik heb het gedaan hoe het op de MS-site staat en op Youtube. Ik probeerde eerst 7zip te installeren maar dat werkte niet. Daarna Skype en dat werkte ook niet en dan Firefox.msi en dat werkte weer niet. Kan iemand mij een hint of tip geven met wat ik verkeerd doe?

O ja, hier heb je een screenshot van GPRESULT op de client.
http://dl.dropbox.com/u/4532867/Forum/naamloos.bmp

Groeten iJonathan
 
Te weinig informatie:
a. Had je wel een installatie-source map op je netwerk gedeeld waar de installatie-software opstaat en waar iedereen bij kan?
b. Hoe ziet je GPO eruit?
c. Heb je gepublished of geassigned? Indien assigned: aan de gebruiker of aan de computer?

Een paar schermafdrukken van je instalallatie-source map, diens beveiligingsrechten (zowel de sharebeveiliging én de mapbeveiliging), schermafdruk van hoe de GPO is geformuleerd (incl. alle tabbladen), de fouten die omtrent de installatie zichtbaar zijn in de Logboeken van het betroffen werkstation: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe

Overigens: Silent installatie van 7-zip gebeurt d.m.v. het aanroepen van de .MSI met daarachter, als stuurparameters: /qn /norestart

We zien het wel.

Tijs.
 
Duidelijke schermafdrukken. Ik zie niet (direct) een probleem.
Wat ik mis in je schermafdrukken:
Je laat zien dat er fouten/waarschuwingen staan in de Logboeken, maar je post niet de inhoud van die fouten/waarschuwingen.
Als je op zo'n fout/waarschuwing melding dubbelklikt, dan heb je aan de rechterkant van het dan geopende pop-upvenster de onderste knop voor het kopieren van de inhoud van de melding naar het klembord als tekst. Die kun je dan weer plakken, bijv. in je volgende posting.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Open de GPO, rechtsklik op de Software installatie en kies Eigenschappen.
Ga naar tabblad Distributie, klik daar op knop Geavanceerd en vink aan: Taal negeren tijdens distributie van dit pakket.
Klik zo vaak OK als nodig is.

Herstart het werkstation waar de software op moet komen en kijk of de installatie dan wél lukt.

Succes,

Tijs.
 
Beste Thijs,

Ik heb spijtig genoeg slecht nieuws. Het is niet gelukt :(

Groeten Jonathan
 
Blijft de melding hetzelfde dan? of heb je nu een andere melding in de Logboeken?
Evt. doe je na aanpassing van de GPO op de domeincontroller:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
gpupdate /force

Probeer het dan opnieuw.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb het gedaan en het werkt nog altijd niet :(
Heb je misschien een andere .msi-applicatie waar ik het mee kan proberen, en waarvan je zeker weet dat dat programma wel werkt? Misschien ligt het wel gewoon aan het .MSI-bestand
 
Je zou een poging kunnen doen met de 32bits 7-zip .MSI
link

Tijs.
 
Werkt niet :( Heb dan start > uitvoeren > gpupdate /force gedaan op server, en het werkte nog altijd niet.
Kan het er misschien aan liggen dat de server op virtualbox staat?
 
Nee, ik denk niet dat het daaraan ligt.
Wat zegt Logboeken toen je dat vinkje aanzette? En welke meldingen in Logboeken leverde 7-zip op?

Tijs.
 
Event Type: Information
Event Source: MsiInstaller
Event Category: None
Event ID: 11708
Date: 24/09/2011
Time: 21:17:54
User: ADJONATHAN\Administrator
Computer: JONATHANSERVER
Description:
Product: 7-Zip 9.22 -- Installation failed.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Data:
0000: 7b 32 33 31 37 30 46 36 {23170F6
0008: 39 2d 34 30 43 31 2d 32 9-40C1-2
0010: 37 30 31 2d 30 39 32 32 701-0922
0018: 2d 30 30 30 30 30 31 30 -0000010
0020: 30 30 30 30 30 7d 2c 20 00000},
0028: 31 36 30 32 1602
 
Probeer nog even iets: Geef de groep Iedereen bestandsrechten op de gedeelde installatie bronmap. Minstens Lezen, Lezen + Uitvoeren en Inhoud weergeven.
[Aan de share-rechten hoef je niets te doen, die staan al ruim ingesteld.]

Tijs.
 
Sorry, werkt nog altijd niet... Is er nog een optie? Of misschien een Windows Component dat ik kan installeren?
 
Je kunt natuurlijk kijken naar de Logboeken voor andere probleemmeldingen. Kijk naar alle 3 de logboeken.
PS: Je kunt filteren en sorteren op type meldingen.

Tijs.
 
Dat is juist het probleem. Er staat niets meer over die 7zip in mijn logboek.
Ik denk dat ik eens ga proberen met Windows Server 2008. Misschien dat ik daar meer geluk heb.
Toch bedankt voor al je hulp!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten iJonathan
 
Ik bedoelde niet meldingen over 7zip maar meldingen over de werking van Windows in het domein. Je zou dus de Logboeken van het werkstation moeten bekijken én die van je server.
Denk aan (bijv.) foutmeldingen over DNS, de Time-service, aanmeldingsproblemen etc.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan