Applikatiw zonder muis coords laaten kliken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo mensen!

Ik weet dat het mogelijk is om je cursor te laaten kliken en bewegen, en ik weet dat je hem ook knappen kan laten drukken zonder muis.
Maar is het ook mogelijk dat je hem kan laten klikken binnen in dat programmatje?

Dus dat je je muis gewoon nog zelf kan bedienen en dat dat prgammatje in het programmatje zelf aan het klikken is

Ik hoop dat jullie het begrijpen want ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten uitleggen :-/
Groeten m4dc0w344

Je kan binnen je programmaatje toch gewoon een sub aanroepen? Daarvoor hoef je toch niet een klik te 'namaken'??

MartinJM

ja dat kan maar ik bedoel dat je bijf bij een flash game kan klikken.

Dus je wilt dat er in een flash-game geklikt wordt terwijl de computergebruiker zelf nog wel de muis voor andere doeleinden kan gebruiken? En dus ook zelf kan bewegen en klikken?

Of wil je dat de muis gewoon naar een bepaald punt gaat en daar dan klikt zonder dat de gebruiker (op dat moment) dan de muis kan gebruiken?

@MartinJM: Als de muis door het programma bewogen wordt, dan kan de gebruiker de muis niet ook nog besturen :P

@TS: Kun je niet de coördinaten van het punt waar je naartoe wilt verkrijgen om daar de muis naartoe te bewegen?

Martin ik bedoel het eerste, want dat heb ik ook gezegt dat ik weet dat het kan het hij gewoon je muis overneemt, maar ik wil gewoon me eigen dingen doen en dat het prorammatje dus de clicks "namaakt"
Maar ik begin toch een klein beetje te begrijpen dat dat niet kan :-/

namaken in de vorm van opslaan en later zelf doen?

Dus dat jij zelf eerst 5 keer ergens klikt, het programma slaat deze punten op, en klikt vervolgens zelf die 5 punten nog een keer aan?

Er zijn verschillende programma's die dit kunnen. Deze onthouden gewoon de positie op het scherm, en kunnen dus in elk programma werken.
ik gebruik http://www.kratronic.com/tools/recorder/index.html soms.
of bedoel je dit niet?

@Joz: De gebruiker kan de muis niet gebruiken als het programma de muis ook echt laat bewegen. Als daar een onderbreking in zit, dan kan de gebruiker de muis gewoon nog gebruiken...

@TS: Ik weet niet of dit mogelijk is. Ik denk eigenlijk van niet... Wel is het dus mogelijk om de muis te laten bewegen en dan een muisklik te simuleren, maar wat hierboven al staat, op het moment dat de muis beweegt kan de gebruiker dat niet doen... Ook is het van belang dat het venster waarin geklikt dient te worden ook het 'bovenste' venster is. net als bij een normale muisklik van de gebruiker.

Dat kan bijvoorbeeld zo:
[CPP] Public Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwflags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cbuttons As Long, ByVal dwextrainfo As Long)
Public Const mouseclickup = 4
Public Const mouseclickdown = 2

Public Sub Klik(ByVal x As Integer, ByVal y As Integer)
Windows.Forms.Cursor.Current.Position = New System.Drawing.Point(x, y)
mouse_event(mouseclickdown, 0, 0, 0, 0)
mouse_event(mouseclickup, 0, 0, 0, 0)
End Sub[/CPP]

MartinJM

@klimmer: Dit is de Visual Basic sectie; hij wil het dus zelf maken....

MartinJM zei:
Dus je wilt dat er in een flash-game geklikt wordt terwijl de computergebruiker zelf nog wel de muis voor andere doeleinden kan gebruiken? En dus ook zelf kan bewegen en klikken?
^^ Bovenstaande kan dus niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan