apport geeft ProductId in plaats van de Productnaam

• Onderwerp starter Onderwerp starter a3er
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

a3er

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
In een zelfgemaakte recepten database is onder andere een tbGerechtsoort opgenomen. Daarin een GerechtsoortId en Gerechtsoort.

Op een rapport wil ik met onderstaande tekstveld wat velden bij elkaar zetten (staat alles netjes achter elkaar dacht ik).
=[gerechtsoort]&"voor " & [aantal personen] & " personen, bereidingstijd " & [bereidingstijd] & " minuten"

In plaats van de naam van de gerechtsoort krijg ik het nu het GerechtsoortId te zien (dus alleen het cijfer).

Kan dit en zo ja wat is de oplossing hiervoor.
Ik kan overigens wel gewoon de naam van de gerechtsoort met de veldnaam zichtbaar maken.

Ik hoor graag van jullie.

waarop is je rapport gebasseert? waarschijnlijjk schrijf je het cijfer horende bij het gerechtsoort weg in de tabel. Als je dan eerst een query maakt waarin je het gerechtsoort erbij zet en de query als input voor je rapport gebruikt zie je in het rapport ook de naam.

Probleem zit in je tabel tblRecepten.
Daarin heb je Gerechtsoort gedefinieerd als een opzoekveld.
Opzoekvelden lijken handig maar zijn dat niet.
Gebruik ze alleen voor vaste waarden, bijvoorbeeld geslacht (is mannelijk op vrouwelijk, bij mensen tenminste).

Oplossing

Wijzig Gerechtsoort in een tekstveld.
Voeg aan je query de tabel tblGerechtsoort toe.
Koppel in de query vervolgens Gerechtsoort uit je tabel tblRecepten met GerechtSrtId uit je tabel tblGerechtsoort.
Voeg aan je query Gerechtsoort uit de tabel tblGerechtsoort toe.
Verwijder uit jequery Gerechtsoort uit de tabel tblRecepten.
Sla de query op.

Tardis

Dank je wel Tardis.
Heb alles ingebracht zolas je aangeeft. Krijg nu een foutmelding:
typen in express komen niet overeen. Wat doe ik fout.

Bekijk bijlage Recepten 2012 - kopie2.zip

Ben nog wat verder aan het puzzelen geweest.
Heb alleen Gerechtsoort niet in een tekstveld gewijzigd (ging ook niet omdat er al relaties waren).
De rest van de aanwijzingen wel en het werkt nu.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan