Arabisch typen, hoe pak ik dat aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Mijn zoon wil Arabisch typen (en kunnen lezen), hij moet dan waarschijnlijk een ander toetsenbord aanschaffen.
Aansluiten en typen maar, of komt er meer bij kijken?

Ik denk ook dat je in word moet instellen dat je arabisch tekens moet weergeven.

Kijk hier even; http://www.xs4all.nl/~wjsn/tekst/arabboard.htm
arabboard.jpg

Zat een beetje met de zelfde vraag, maar dan voor Russisch.
Ik heb een (oud) toetsenbord gepakt en gewoon met een CD stift de (in mijn geval) Russische karakters er bij geschreven op de toetsen.
rusjr7.jpg

Extra Toetsenbord instellingen ingesteld;
screenhunter67nb3.jpg

Even omschakelen en.. Русский, of in jou geval Arabisch.
Voor langere stukken tekst sluit het oude toetsenbord ook echt aan, voor kortere leg ik hem er gewoon even naast en gebruik mij 'normale' toetsenbord.

N.b. Word blijft (natuurlijk) gewoon Nederlands, maar je kan gewoon in een andere taal typen wat je wilt, je hoeft niets extra in te stellen.

Laatst bewerkt:
reactie

Mij lukt het niet.
Als ik typ verschijnt nog steeds nederlands

Stap voor stap: Er zijn meer manieren om dit te doen, maar deze zou altijd moeten werken.

Ga naar Start, Configuratie scherm, Landinstellingen, Tabje Talen, Details
Klik op Toevoegen, kies Arabisch (geen idee welke je moet hebben).
Klik op Taalbalk, ze alle vinkjes aan.
Klik op OK en nog een keer op OK, sluit Configuratiescherm.
Klik op de blauw NL rechtonder, en kies Arabisch.

reactie

Ja gelukt
mijn grote dank

Arabisch niet te installeren

Nu wil ik op een andere pc ook arabisch kunnen typen, maar die pc is gekocht zonder xp cdrom.
Er zit wel een recovery cd bij, staat het daar op?
Wat nu?

Laatst bewerkt:
Kijk of er een map i386 in staat, dan heb je de installatiebestanden van XP.

reactie

die map i386 komt dus niet voor, wat nu?

En anders: ga gewoon eens kijken in Configuratiescherm, Landinstellingen, Geavanceerd. Staat de door jou gewenste versie van het Arabisch in de lijst?

Ik kan de vervolg vraag van brbr niet helemaal volgen.

Nu wil ik op een andere pc ook arabisch kunnen typen, maar die pc is gekocht zonder xp cdrom.
Er zit wel een recovery cd bij, staat het daar op?

Waarom zou je op die ander pc niet het zelfde kunnen doen.

reactie

Ik kan de vervolg vraag van brbr niet helemaal volgen.

Waarom zou je op die ander pc niet het zelfde kunnen doen.

Wel, die ""andere pc"" , is van mijn zoon en daar wil hij dus Arabisch typen.
Maar met die pc (van mijn zoon) is geen originele XP cd rom meegeleverd, vandaar het probleem.
Op de pc waar wel een XP cd rom meegeleverd is kan het wel.

Laatst bewerkt:
Op de pc waar wel een XP cd rom meegeleverd is kan het wel.

Dit heeft niets met een XP cd rom te maken. Als er Windows XP op die machine geinstalleerd is moet het daar ook gewoon werken. Zo niet is er wat anders aan de hand.

Dit heeft niets met een XP cd rom te maken. Als er Windows XP op die machine geinstalleerd is moet het daar ook gewoon werken. Zo niet is er wat anders aan de hand.

Tenzij de maker (hp/Dell/ whatever) de taalomgeving uitgekleed heeft waardoor xp vraagt om de installatie cd zodra je probeerd arabisch te selecteren.....

@brbr: Als het allebij XP home is of allebei xp pro (dus de zelfde versie) kun je het proberen door die ene installatie cd erin te stoppen zodra hij om de i386 map gaat zeuren

Tenzij de maker (hp/Dell/ whatever) de taalomgeving uitgekleed heeft waardoor xp vraagt om de installatie cd zodra je probeerd arabisch te selecteren.....

@brbr: Als het allebij XP home is of allebei xp pro (dus de zelfde versie) kun je het proberen door die ene installatie cd erin te stoppen zodra hij om de i386 map gaat zeuren

Er wordt inderdaad om de cd gevraagd (i386) maar die wordt niet gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan