Ik hou je niet tegen, misschien omdat je beseft dat je weinig of geen kaas hebt gegeten van Access.Sorry, maar ik stop er mee.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik hou je niet tegen, misschien omdat je beseft dat je weinig of geen kaas hebt gegeten van Access.Sorry, maar ik stop er mee.
Private Sub Cmb_00_Click()
Dim img_of As Office.FileDialog
Dim img_var As Variant
Set img_of = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)
img_of.Title = "Kies een foto!"
img_of.Filters.Clear
img_of.InitialFileName = CurrentProject.Path & "\foto's"
img_of.Filters.Add "foto's", "*.jpg"
If img_of.Show = True Then
For Each img_var In img_of.SelectedItems
foto.Picture = img_var
Naam = Split(img_var, "\")
Me.fotovar.Value = Naam(UBound(Naam))
Next
Else
foto.Picture = (nopic)
MsgBox "Kies een foto", vbInformation, "Geen foto gekozen"
End If
End Sub
Met name deze regel:
[CODE]
img_of.InitialFileName = CurrentProject.Path & "\foto's"
Lijkt mij ontzettend leuk om eens een voorbeeld te zien van hoe een professionele databaseontwikkelaar dit aanpakt.Omdat het zo weinig werk is, wil ik dat ook wel voor je maken.
Die zit helaas met vervelende familie-omstandigheden. Dus ik probeer (al was het maar om even afleiding te hebben) wel mee te kijken, maar op dit moment kan ik niks toezeggen.Omdat onze professionele databaseontwikkelaar heel druk is
No problem
Klopt.ik ga ervan uit dat de plaatjes in een map "Foto's" en dat die map op zijn beurt in dezelfde map staat als waar de database staat.
Je hebt een kolom In bezit, Dubbels en Status.De velden Dubbel en Status zijn mijns inziens niet nodig.
En dat zie je verkeerd: een Ja/Nee veld is namelijk gewoon een getalveld. En daar kun je dus gewoon mee rekenen. Ja/Waar = -1, en Nee/Onwaar = 0. Honderd velden met Nee is dus 0, en 50 keer Ja = -50. Zelf zet ik voor een som op een Boolean veld nog de functie ABS. Dan krijg je dus als formule: ABS(SOM([Dubbel])) als je een positief getal wil zien tenminste.De kolom In bezit bestaat uit twee waarden 1 of 0, zou ook ja of nee kunnen zijn, maar door het gebruik van getallen zit er ergens een klein lampje te branden om in een later stadium iets met totalen te doen.
Dank voor het medeleven. Helaas, het is een langlopende zaak. Maar ik ben blij dat je wat hebt opgestoken van mijn verhaalHopelijk al wat beter in de familie.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.