• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

arbeidsuren registreren als 8 normale uren

Status
Niet open voor verdere reacties.

krampit

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2016
Hallo allen,

Ik heb een urenregistratie per week. Aan het einde van de week wil ik zien hoeveel "normale" uren, hoeveel overuren van 150% en hoeveel overuren van 200% er zijn gewerkt.

<= 8 uren zijn normale uren, de eerste 2 overuren zijn 150% en > 2 overuren zijn 200%.

Bijvoorbeeld: indien een werkdag van 11 uur, dan 8 normale uren registreren in H2, 2 uren in cel I2 en 1 uur in J2 (H2 en J2 werken al goed).

Let op: er kan met kwartieren/halve uren worden gewerkt.

Alvast dank aan diegene die mij kan helpen aan de oplossing.

Bijlagen

Excel kent ook de functies SUM(), SUMIF(), COUNTIF()

in het summiere voorbeeldje heb je er voldoende aan.

Bijlagen

Heb je de suggesties wel bekeken? Beiden werken namelijk niet:d

@sylvester-ponte, de laatste versie voldoet volgens mij aan de vraag. SUMPRODUCT() is al een matrixformule en hoef je niet met CSE af te sluiten.;)

Wel als er een =ALS constructie in is gebouwd. ;)

Je kan dan evengoed =SOM gaan gebruiken en afsluiten met CSE.

Laatst bewerkt:
@VenA, ik zag inderdaad dat die van jou niet werkte. Maar die van Sylvester werkte bij mij wel naar tevredenheid, dus vond het niet meer nodig om te zeggen dat jou oplossing niet volstond t.o.v. mijn vraag ;)

@Sylvester, ik zie dat je in je aangepaste versie de verwijzing J13 hebt gewijzigd naar J2, maar daar was ik zelf al achter gekomen :) Dus het werkt super!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan