Archief maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiddeottens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2009
Ik wil een systeem maken waar in de contracten van leden van een fitness centrum digitaal kan archiveren.

in een formulier wil de naam van de klant in vullen, het lid nummer en dan het contract inscannen en koppelen aan de naam en nummer. als het mogelijk is zou het mooi zijn als ik meerdere documenten kan scannen en koppelen

later wil ik dan dat ik het contract en andere doc's dmv de naam of nummer van het lid naar voren kan halen.

wie helpt me !!!

Je kunt in een db gescande objecten het beste koppelen, om te voorkomen dat de database te snel groeit. Wat je wilt is redelijk standaard; je hebt dus minstens een tabel nodig met klantgegevens, waarbij je minstens één veld hebt dat je uniek maakt, bijvoorbeeld KlantID. Vervolgens heb je een tabel met contracten, waar je het KlantID ook in opneemt. In deze tabel is ContractID dan uniek. Via Relaties koppel je de twee tabellen aan elkaar, waarbij je de optie <Referentiële integriteit afdwingen> selecteert, om er voor te zorgen dat je geen klanten kunt opslaan die niet in de tabel Klanten staan.
Op deze website vind je onder het kopje <Gemak> een voorbeeld database met Afbeeldingen, die je kunt gebruiken om te zien hoe je foto's kunt inlezen en koppelen aan je gescande contracten.

AccessPower

zo ver was ik ook al, toch bedankt !!!

wat ik wil is dat ik in een formulier de naam en lid nummer van de klant in vul en dat er dan een knop is waar ik op kan klikken zodat er een A4 ingescand word. waar deze opgeslagen wordt is niet belangrijk.

als het als een extern plaatje is zou het mooi zijn dat deze dan de naam van de klant mee krijgt.

hopelijk kan je me verder helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan