• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Archief zoekfunctie met vert zoeken over meer tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bolkestein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2015
Berichten
3
Ik heb in een ver ver verleden eens een cursus gedaan maar kom daarmee nu niet verder.
Probleem:
Op voorblad heb ik een zoekfunctie dat is een archiefnummer bijv. 2015000005 Nu staat dit
nummer in de database (tweede tabblad) in kolom A, in b staat welke doos, in c welk jaar in d de afstortdatum en in kolom e opmerkingen.

Dus ik zoek middels het nummer de rest van de info.

Hiervoor gebruik ik =VERT.ZOEKEN(C4;Tabel1[#Alles];2;ONWAAR) waarbij 2 laat zien in welke doos, 3 het jaartal etc.
Nu wil ik een extra tabblad toevoegen met jaar 2014, zelfde kolommen etc. Volgend jaar 2016 en zo een mooie database opbouwen.
Elke poging om tabblad 2014 in de code te verwerken is tot nu jammerlijk mislukt.
Kan iemand mij helpen om als in het voorbeeldje bij de keuze van een nummer uit een ander tabblad ook de aanvullende info te krijgen?

Ik zal elke vraag proberen te beantwoorden ben wel een beetje een nono op excel

Groet,
Joop
 

Bijlagen

  • Kopie van Archief 2015.xlsx
    22,6 KB · Weergaven: 31
Als je een mooie database wil opzetten, zet je alles in één tabel.

Als je een voorbeeldje maakt met de tab '2014' en je zet er data van 2015 in wordt het er ook niet duidelijker op. En in de tab '2014' stond geen tabel.
 

Bijlagen

  • Kopie van Archief 2015.xlsx
    21 KB · Weergaven: 29
Beste,

De tabel had ik er in moeten laten staan maar bleef hangen in een foutmelding over de code.
De reden waarom ik denk dat niet alles in 1 tabel kan is dat ik nu voor alleen 2015 al bij record (regel) 10.000 ben. Het gaat dus redelijk hard.
Vandaar mijn vraag of ik meerdere tabbladen kon aanspreken. Uiteindelijk wil ik de database vullen vanaf 2010.
Volgens mij kunnen er 1 miljouen regels gebruikt worden, klopt dat?

Groet
Joop
 
Joop,

in de bijlage heb ik het volgende gedaan:
- tabblad 2015 gekopieerd naar tabblad 2014
- in kolom A van 2014 alle 2015 vervangen door 2014
- de tabel in tab 2015 de naam Tabel2015 gegeven
- de tabel in tab 2014 de naam Tabel2014 gegeven
- op tab DOCUMENT in C1 een formule gezet die bepaalt in welke tabel gezocht moet worden
- in de vert.zoekenformules de verwijzing naar de tabel gewijzigt in INDIRECT(C1)

Dit werkt zolang de nummers in de tabellen altijd beginnen met het jaartal waarop ze betrekking hebben.
 

Bijlagen

  • Kopie van Archief 2015 (hs).xlsx
    25,7 KB · Weergaven: 57
Dank

Oke, genoeg mogelijkheden om er iets moois van te maken.
Dank
Groet
Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan