archiveren oulook 2010 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vossie75

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Goedendag,
Ik heb al lange tijd mijn mail lopen via IMAP mappen zodat ik het op verschillende computers, maar ook op ipad en iphone allemaal steeds hetzelfde heb.

Nu wil ik voor e-mail programma overstappen naar Outlook 2010 en daarin heb ik dus de verschillende e-mail adressen aangemaakt.
Tot zover gaat alles goed, na 2 uur syncroniseren is alle e-mail uit de IMAP folders in Outlook beschikbaar.
Maar aangezien nogal veel e-mail in de IMAP folders staat (bij elkaar bijna 50.000 e-mails) wil ik alle mail die ouder als 3 maanden is dus archiveren.

Altans als ik goed begrijp dat gearchiveerde mail nog wel eenvoudig bekeken kan worden en mapstructuren in orde blijven in de archive map maar dat die mails van 3 maanden of ouder dus van de IMAP folder worden weggehaald en op de locale pc worden opgeslagen.

In elkgeval heb ik voor alle e-mail adressen archiveren aangezet, ik heb aangegeven op welke locatie het archief gemaakt moet worden enz. enz.

Daarna ben ik naar bestand -> opschoonprogramma's -> Archief gegaan en daar gekozen voor "alle mappen archiveren volgens de autoarchiveringsinstellingen" en dan ok OK.

echter gebeurd er niks zover ik kan zien, ook de mails van 2004 enz. staan daarna nog gewoon in de standaard folders.

hele archiveren lijkt dus niet te werken.
Hoe los ik dit op?

Daniël

Ik las deze ooit. Wellicht kun je hier inspiratie uit putten. Klik

Wel in het Engels, maar met voorbeelden. :confused:

Maar lees hier ook meer. Klik :(

Laatst bewerkt:
Die laatste link had ik wel al gelezen, maar lees hem nu net nogmaals en lees wederom wat over verouderingsperiode.

Kan het zijn dat omdat ik de mail nu pas binnengehaald heb op deze pc vanaf IMAP dat hij niet de ontvangstdatum van e-mail als uitgangspunt neemt maar de datum waarop het vanaf IMAP is ingelezen op die pc?

ik heb nu de eerste link ook bekeken maar dat had ik dus allemaal al exact zo gedaan. Nu nogmaals alles nagelopen aan de hand van die uitleg en autoachiveren gestart maar wederom gebeurd er helemaal niks. alle mail blijft gewoon in de inbox en op de IMAP map staan en er worden geen archive mappen aangemaakt op de locatie die ik geselecteerd heb.
Kortom... er gebeurd helemaal niks :-s

Die laatste link had ik wel al gelezen, maar lees hem nu net nogmaals en lees wederom wat over verouderingsperiode.

Kan het zijn dat omdat ik de mail nu pas binnengehaald heb op deze pc vanaf IMAP dat hij niet de ontvangstdatum van e-mail als uitgangspunt neemt maar de datum waarop het vanaf IMAP is ingelezen op die pc?

Dat is volgens mij dus ook het probleem.:o

Dat is volgens mij dus ook het probleem.:o

dat bleek uiteindelijk ook het probleem.
heb uiteindelijk eerst alles maar als POP opgehaald op de PC waar archief moet komen en nu als IMAP ingesteld en vanaf nu dus elke 60 dagen laten archiveren.
Allemaal bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan