• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Archiveren van een xlsm bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catrysse59

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2014
Hallo iedereen . Bestaat er een vba formule waarbij na een bepaalde data geen wijzigingen meer worden toegestaan en ook "opslaan als "niet langer tot de mogelijkheden behoort . Het ligt echter wel in de bedoeling dat deze werkmap nog steeds volledig kan geraadpleegd worden ( zonder wijzigingen aan te brengen ) . Is dit mogelijk ? Zoja, kan er iemand helpen ? Alvast dank bij voorbaat

Jij bedoelt VBA code.
Lees dit ook eens.

Excel beveiliging is een wassen neus.
Als iemand er echt wijzigingen in aan wil brengen nadat het werkboek met een wachtwoord op slot is gezet, dan is het geen enkel probleem dat wachtwoord te verwijderen.

Lijkt mij geen antwoord op de vraag. Er staat: "Het ligt echter wel in de bedoeling dat deze werkmap nog steeds volledig kan geraadpleegd worden ( zonder wijzigingen aan te brengen)". Het gaat hier dan niet om het geheim houden van informatie. Het gaat om bepaalde handelingen te beperken.

Niet helemaal antwoord op je vraag, maar als je zeker wilt dat iets niet meer kan wijzigen kun je beter met een database of archiveringssysteem gaan werken. Dan kun je de integriteit van de data borgen. In Excel is er teveel ruimte om zaken alsnog verkeerd te doen.

Open het bestand als 'alleen lezen'

Hallo iedereen . Het klopt helemaal wat Senso als antwoord/ reactie neerschreef . Het bestand als "alleen lezen " opslaan of openen kan je nog altijd wijzigen wanneer je " opslaan als " selecteert en hernoemt wat niet de bedoeling is , vandaar . Ik geloof dat zoals RogerS schreef bij excel dit niet gemakkelijk realiseerbaar is of onmogelijk . Ik denk dit bestand schrijven op een data cd een oplossing zou kunnen zijn .... In ieder geval bedankt voor alle reacties ...

Afhankelijk van hoe het bestand er uitziet is het misschien een optie om het op te slaan als PDF.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan