Archos 101 G9 usb host functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen015

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Beste HMers,

Ik heb een Archos 101 G9 met een USB aansluiting (eigenlijk meer voor 3G Stick) maar ik had nog een splitter liggen. Van micro USB naar USB waar je nog zo´n toetsenbord bijvoorbeeld kunt aansluiten.
Hij pakt hem gewoon niet moet je hiervoor een driver downloaden ofzo ? Ik ben echt einde raad weten jullie soms meer?

MVG

Staat duidelijk in de handleiding:
De volledige USB poort is voor toetsenborden etc. De MicroUSB aansluiting is voor data-overdracht m.b.v. de aparte kabel die daarvoor is.

Lijkt me dat die MicroUSB dus poort helemaal niet geschikt is voor wat jij er mee wilt, en dat blijkt ook in de praktijk als ik het zo lees.
Hoezo kun je daarover "ten einde raad zijn"? Meer kans om iets met toetsenborden, usb-hubs etc te kunnen met die normale USB aansluiting. :rolleyes:

Tijs.

Beste Tijs,

Je kan alleen met die volledige usb poort een usb stick inpluggen. Een toetsenbord heb ik al eerder geprobeerd en een muis ook.

Beide werkt niet daarom ben ik ook einde raad.

MVG

Harmen

Hmm.... In de FAQ staat er het volgende over:
What USB devices work on the tablet?
Quite a lot of simple USB devices work on Android Tablets via the USB host. Common layout USB keyboards work, most USB mice, USB flash drives even some USB hard drives (as long as they are self powered). For a USB device to work in Android the drivers need to be there, google have added drivers for many devices but not for all. The best way to know if your USB device is compatible with Android is to contact the USB device’s manufacturer. Or simply plug it in and see.

Ik geef toe dat dat niet zinvol is, behalve dat je zou kunnen proberen om ook andere USB toetsenborden en USB muizen te proberen dan die je nu al geprobeerd had.

Overigens zegt de instructievideo op deze link in sectie "8. Connecting USB devices" dat je (ook) op de MiniUSB poort zaken via een converter zou moeten kunnen aansluiten.
Wellicht helpt een firmware update.

Tijs.

Beste Tijs,

Ik ben inmiddels geupgraded naar android 4.0 dit werkt jammergenoeg niet.

Groet,

Harmen,

Ik heb verder geen tips meer. Ik raad je aan om contact te zoeken met de (technische) helpdesk van Archos, daar (zover ik kan beoordelen van hieraf) de optie die je geprobeerd hebt (aansluiten via converter op de mini-USB-aansluiting) had moeten werken.
link naar technical support Archos

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan