Archos 605 WiFi 160 GB synchroniseren via iTunes

Status
Niet open voor verdere reacties.

floors

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo,
ik heb net de Archos 605 WiFi 160 GB gekocht. Natuurlijk wil ik wel mijn liedjes en films erop kwijt. Alles staat op mijn iTunes, maar klopt het dat ik niet kan synchroniseren vanaf iTunes naar de Archos?
En als dat zo is, hoe moet ik dan liedjes en films erop zetten?
alvast bedankt

Wat op de website staat is dat je met Windows Media Player 11 kunt streamen naar Archos WiFi apparatuur. Hierbij blijft de media (film, muziek etc.) gewoon op je pc staan, en bedien je alles ook vanuit je pc. iTunes wordt daar niet genoemd.

Verder moet je in ieder geval je films etc. kunnen uploaden via je USB-aansluiting. Ook vanuit het apparaat zelf moet je via het bladeren naar gedeelde mappen op pc('s) in het netwerk in de gelegenheid zijn om bestanden over te zetten. En als je "enable file server" aanzet moet het ook mogelijk zijn om vanuit je pc bestanden over te zetten via het netwerk naar het apparaat (dus op de andere manier).

Succes,

Tijs.

Wat op de website staat is dat je met Windows Media Player 11 kunt streamen naar Archos WiFi apparatuur. Hierbij blijft de media (film, muziek etc.) gewoon op je pc staan, en bedien je alles ook vanuit je pc. iTunes wordt daar niet genoemd.

Verder moet je in ieder geval je films etc. kunnen uploaden via je USB-aansluiting. Ook vanuit het apparaat zelf moet je via het bladeren naar gedeelde mappen op pc('s) in het netwerk in de gelegenheid zijn om bestanden over te zetten. En als je "enable file server" aanzet moet het ook mogelijk zijn om vanuit je pc bestanden over te zetten via het netwerk naar het apparaat (dus op de andere manier).

Succes,

Tijs.

Mij is het gelukt om er muziek op te zetten, maar hoe ik het heb gedaan is volstrekt onduidelijk. Mijn computer herkend mijn Archos namelijk niet:S
Ook als ik hem wil opladen. Bij andere programma's komt er te staan dat hij aan het opladen is, maar bij de Media player kan ik niet zien of die oplaadt, en wanneer die klaar is. Daarom trek ik op gevoel de USB eruit als ik denk van: nu moet die wel opgeladen zijn.
Dit is niet erg fijn, weet jij wat het is?
dankje;)

Het apparaat heeft toch wel zelf een voeding (al dan niet via een adapter)?
'Opladen' van batterij etc. via USB is er niet bij, lijkt mij zo, dus is 'gokken' wanneer 'opladen' klaar zou moeten zijn niet van toepassing, toch?
Bedoel je met opladen het plaatsen van bestanden, dan kun je gebruik maken van "Hardware veilig verwijderen", die (o.a.) verschijnt als je USB memory-stick, USB harde schijf etc. aansluit. Kies je daar Hardware veilig verwijderen van je Archos en wordt dan teruggemeld dat het apparaat veilig verwijderd mag worden dan weet je zeker dat er geen kopieeracties meer plaatsvinden richting het apparaat.

In mijn beschrijving is sprake van mappen die je (indien aangesloten via USB) moet kunnen zien om je muziek/film etc. bestanden op te zetten. Het apparaat verschijnt dus als apparaat voor massaopslag in je systeem (met een schijfletter) waar je dan je bestanden naartoe zou moeten kunnen kopieren.

Andere mogelijkheid waar ik het over had is (ipv. USB) gebruik te maken van de netwerkmogelijkheden van het apparaat. Dan is de Archos met netwerkkabel gekoppeld aan je router danwel draadloos verbonden met je draadloze netwerk.
Zet je dan dat "enable file server" aan, dan kun je ook via het netwerk bestanden erop zetten.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi, ben ik weer.
Nog steeds gaat het niet goed.
Ik wil graag muziek erop zetten maar als de somputer mijn Archos niet herkend dan kan ik niet synchroniseren. Weet jij hoe ik hem kan laten zien dat mijn apparaat toch echt in de computer zit met een usb kabel? Ik kan op internet niemand vinden met hetzelfde probleem en de site van Archos brengt mij ook niet echt verder, net als die van media player.

Bedankt

Terugverwijzend naar mijn eerdere postings: Als je het apparaat aansluit via USB, komt er dan rechts onderaan in het zgn. Systeemvak het tekentje van "Hardware veilig verwijderen"? En krijg je dan dan ook in Deze Computer een schijfletter erbij die je Archos voorstelt?

Zoals ik eerder ook al gemeld heb kun je het apparaat niet gebruiken om te synchroniseren via iTunes, je zult dus de media-bestanden er zelf op moeten zetten.

We horen het wel.

Tijs.

op mijn archos, oudere versie 204, is gaat het lampje van de batterij knipperen als hij opgeladen is.

Daar ben ik weer eens na een lange tijd.
Terugkomend op wat dnties zei, mijn Archos wordt niet aangegeven bij de massaopslagen met een harde schijf letter. Ik begrijp echt niet wat het is. Normaal gesproken zou de computer alle aansluitingen in de usb moeten herkennen maar hierbij wil het echt niet
lukken.
Het zou fijn zijn als jullie me nog kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan