Arctic Cooling Freezer Pro 7 Installatie Tips

Status
Niet open voor verdere reacties.

Achmed1

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hallo mensen

ik heb een vraagje aan wat moet ik letten tijdens installeren van de koeler. Ik heb nog oude koelpasta op me processor met wat kan ik dat het beste weghalen.

Je moet er voor zorgen dat je het moederbord uitgebouwd hebt, je kan het anders onherstelbaar beschadigen!!
Zorg dat wanneer je de koeler daardwerkelijk gaat installeren dat het moederbord goed vlak ligt, een krant op tafel bezorgt je heel wat minder krassen dan geen krant ...

Die ouwe koelpasta zou je er met een doek af kunnen halen, gebruik géén parieren (zak)doek, laat hierbij de processor IN de socket zitten!!
Alleen zó voorkom je verbogen/afgebroken pinnetjes!!

Veel succes!

Je moet er voor zorgen dat je het moederbord uitgebouwd hebt, je kan het anders onherstelbaar beschadigen!!
Zorg dat wanneer je de koeler daardwerkelijk gaat installeren dat het moederbord goed vlak ligt, een krant op tafel bezorgt je heel wat minder krassen dan geen krant ...

Die ouwe koelpasta zou je er met een doek af kunnen halen, gebruik géén parieren (zak)doek, laat hierbij de processor IN de socket zitten!!
Alleen zó voorkom je verbogen/afgebroken pinnetjes!!

Veel succes!

Wie zegt dat het om S478 gaat?
Deze meneer heeft juist deze koeler gekocht voor de makkelijke installatie. Volgens Mr Music was het eruithalen van het moederbord niet nodig voor de installatie van deze koeler en nu vertel jij precies het tegenovergestelde.
Het is dus echt niet nodig om je mobo los te halen voor het plaatsen van deze koeler.
Zie onderstaande link voor wat meer info. Tevens moet de handleiding die je bij de koeler hebt gekregen meer dan voldoende zijn.

http://www.silentpcreview.com/article285-page1.html

Ik kan niet zien hoe handig men is, en ga dus van het minst vaardig uit;)

In ieder geval succes gewenst met de installatie.

Bedankt voor jullie reacties

Maar ik heb net mijn oude koelpasta schoon geveegd die op het processor zat. Maar er zit nog beetje grijs derop als ik nieuwe der op zet kunnen er problemen oplopen??

Je hoeft dus je moederbord NIET te verwijderen voor het plaatsen van deze koeler!

Gewoon de oude koeler verwijderen, oude koelpaste weghalen, desnoods met wat alcohol, nieuwe koelpasta (klein beetje!!) aanbrengen en de koeler eenvoudig plaatsen zoals in de bijgeleverde zeer duidelijke handleiding.

Je hoeft dus je moederbord NIET te verwijderen voor het plaatsen van deze koeler!

Gewoon de oude koeler verwijderen, oude koelpaste weghalen, desnoods met wat alcohol, nieuwe koelpasta (klein beetje!!) aanbrengen en de koeler eenvoudig plaatsen zoals in de bijgeleverde zeer duidelijke handleiding.

Maar die koelpasta wil niet helmaal weg het blijft nog beetje erop het is beetje grijs kan het problemen op leveren als ik daarop nieuwe koelpasta zet!

Maar die koelpasta wil niet helmaal weg het blijft nog beetje erop het is beetje grijs kan het problemen op leveren als ik daarop nieuwe koelpasta zet!

ja dat kan. Koelpasta is niet moelijk te verwijderen, we hebben het hier wel over oude koelpasta toch? Die is makkelijk te verwijderen met een doek die eventueel een klein beetje vochtig is gemaakt met een heel klein beetje alcohol.

ja dat kan. Koelpasta is niet moelijk te verwijderen, we hebben het hier wel over oude koelpasta toch? Die is makkelijk te verwijderen met een doek die eventueel een klein beetje vochtig is gemaakt met een heel klein beetje alcohol.

Nee maar helaas ik heb niks van alcohol in me huis.
Ik heb het me een doekje weggeveegd maar het is wel helemaal weg, maar alleen op die processor is het nog beetje grijs.Als ik daar op weer nieuwe pasta zeg kunnen er problemen oplopen!

EDIT: En trouwens als de koeler erin zit moet ik nog dan wat instellen via Bios ? of gaat dat alles wel automatishe!

Laatst bewerkt:
En trouwens ik heb ook net gelezen op een forum dat er problemen kunnen ontstaan tijdens het verweideren van de fan die op het koelerblok zit en terugzetten kan ook problemen oplopen. Wie weet hier iets van? of heeft ervaring

Laatst bewerkt:
Ik zou in hemelsnaam niet weten waarom je de koeler van het blok af wilt halen..
Als je dat nu al gaat doen is dat (naar mijn mening) een erg domme move

Ik zou in hemelsnaam niet weten waarom je de koeler van het blok af wilt halen..
Als je dat nu al gaat doen is dat (naar mijn mening) een erg domme move

Niet reageren wanneer je niet weet waarover je het hebt.

Om de Arctic Cooling Freezer te kunnen plaatsen MOET je eerst de fan eraf halen!
Dit zit heel simpel met 2 clips vast op het koelblok, helemaal niets moeilijk aan.
Fan even losklikken, koelblok op de processor plaatsen en fan weer vastklikken.
Klaar.

Het plaatsen van deze koeler, en geloof me, ik heb ervaring, kost me zonder overdrijven echt niet meer dan 3 minuten.....

Niet reageren wanneer je niet weet waarover je het hebt.

Om de Arctic Cooling Freezer te kunnen plaatsen MOET je eerst de fan eraf halen!
Dit zit heel simpel met 2 clips vast op het koelblok, helemaal niets moeilijk aan.
Fan even losklikken, koelblok op de processor plaatsen en fan weer vastklikken.
Klaar.

Het plaatsen van deze koeler, en geloof me, ik heb ervaring, kost me zonder overdrijven echt niet meer dan 3 minuten.....

Oh bedankt voor je reactie

Maar een vraag tijdens het verweideren van de oude koelpasta er zit nog grijs op me cpu kan het problemen opleveren als ik de nieuwe koelpasta aan breng

Oh bedankt voor je reactie

Maar een vraag tijdens het verweideren van de oude koelpasta er zit nog grijs op me cpu kan het problemen opleveren als ik de nieuwe koelpasta aan breng

ja dat kan. regel is dat alle oude pasta verwijderd moet zijn voor je nieuwe aanbrengt.

@ MRMusic idd je hebt gelijk :S, ik geef al 4 keer hetzelfde antwoord hier.

Achmed, veeg nou gewoon die ouwe pasta eraf, nieuwe erop, koeler plaatsen en klaar. Tis echt niet moeilijk. Alcohol als drank mag je misschien niet in huis hebben, maar het is ook gewoon als stof te koop. Niet bedoeld voor inname en redelijk fataal als je dat toch doet. Ik neem aan dat je dit product wel mag gebruiken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spiritus_(alcohol)

Laatst bewerkt:
En eh... dat antwoord is geloof ik al een aantal keer gegeven...

Misschien handig om je pc naar de erkende reparateur te brengen voor het plaatsen van die koeler. Ik zie het helemaal misgaan.. Meer informatie dan hierboven kan niemand je geven m.b.t. het plaatsen van een koeler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan