maxieboy34
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 jan 2008
Hallootjes,
Ik heb een ATI HD4850, die erg warm wordt.
Ik dus een Arctic Cooling Twin Turbo gekocht. Idle Temps mooi omlaag
van 70 naar 35 graden, en load temps van 110 naar 50 graden.
Het enige probleem is het volgende:
Als ik GPU Z open, en eens naar de temps kijk, zie ik dat alle temps ok zijn op één na:
De MEMIO waarde. Die was idle 70 en onder load 120, de rest was allemaal tussen de 40 en 50 onder load, en 35 idle. Ik had op internet gezien dat MEMIO een onderdeel was van de GPU chip zelf, dus even de koeler erafgehaald, koelpasta een beetje beter verspreid, ding weer erop. Nu zijn de idle temps 60, tijdens crysis 85 en met ATITool maximal 95. Kan de MEMIO 95 graden hebben? Kan het kwaad? Als ik namelijk de koeler nog 5000 keer opnieuw erop ga zetten, is de pasta dadelijk niet meer goed, en ik ben n beetje totaal blut
Of kan het geen kwaad als je telkens de koeler van de GPU afhaalt, is dan de pasta nog goed? Dan probeer ik gewoon nog n paar keer totdat de temps echt laag zijn...
Max.
Ik heb een ATI HD4850, die erg warm wordt.
Ik dus een Arctic Cooling Twin Turbo gekocht. Idle Temps mooi omlaag
van 70 naar 35 graden, en load temps van 110 naar 50 graden.
Het enige probleem is het volgende:
Als ik GPU Z open, en eens naar de temps kijk, zie ik dat alle temps ok zijn op één na:
De MEMIO waarde. Die was idle 70 en onder load 120, de rest was allemaal tussen de 40 en 50 onder load, en 35 idle. Ik had op internet gezien dat MEMIO een onderdeel was van de GPU chip zelf, dus even de koeler erafgehaald, koelpasta een beetje beter verspreid, ding weer erop. Nu zijn de idle temps 60, tijdens crysis 85 en met ATITool maximal 95. Kan de MEMIO 95 graden hebben? Kan het kwaad? Als ik namelijk de koeler nog 5000 keer opnieuw erop ga zetten, is de pasta dadelijk niet meer goed, en ik ben n beetje totaal blut

Max.