Arduk samenvoegen, opslaan en e-mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijsbert

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Beste expert,

Graag zou ik op basis van bijgevoegd voorbeeld een afdruk(factuur) samen willen voegen die het volgende bevat per cliënt:

Naam
straat + huisnummer
PC + woonplaats

vervolgens verderop in de factuur een tabel met koppen

Datum | Dagdelen | Bedrag
------ | --------- | ------
------ alle aanwezige records in kolom P,Q,R bij de betreffende cliënt (na drukken op macrobutton in tab "Cliëntgegevens")
enz.
enz.
Totaal | Som van Bedragen

Voor elke cliënt apart moet de factuur als pdf opgesteld worden (via Word) en na afdruk samenvoegen automatisch opgeslagen worden in een map.
Daarnaast is de wens om alle pdf's bij te voegen aan een (elk apart!) een nieuwe e-mail met automatisch onderwerpregel: naam cliënt maand jaar
De bestandsnaam moet worden: naamcliënt_maand_jaar.pdf

Wie kan mij helpen om dit te realiseren?
Bij voorbaat dank voor het meedenken! :)Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsb

In beginsel kan Word alleen samenvoegen met enkelvoudige records. Dat houdt in, dat alle gegevens in Excel in één rij moeten staan. Daar is met behulp van velden wel een mouw aan te passen, maar dat is een lastige klus. Wat je in ieder geval dan moet doen, is één tabel maken met voor elk subtabelletje een aparte regel. Als Peter Morrison 4 registraties heeft, dan moeten er in het bestand dus 4 rijen zijn met de volledige gegevens.
Ik zie in je Excel bestand geen goede tabel staan om mee samen te voegen; je zou op zijn minst één tabel moeten hebben waarin alle gegevens zijn terug te vinden. Dat ten eerste. Verder mis ik het Word document; het lijkt mij ook wel handig als je dat er bij levert. Brieven typen is niet mijn grootste hobby :).

Beste Ocatfish,

Heb je de MAcro wel gerund? Dan worden namelijk voor elke cliënt aparte tabbladen aangemaakt waarin de benodigde gegevens, iig per cliënt keurig op een rijtje staan.

Zou het geen beter idee zijn om de factuur in Excel samen te stellen?
Dat zou e.e.a. mogelijk veel eenvoudig maken?

ok, ik maak een nieuwe vraag bij de Excel-afdeling.
Hierbij gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan