Array aanmaken in for-loop?

• Onderwerp starter Onderwerp starter KeD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KeD

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Hoi

ik zit met een probleem. Ik moet vanuit een database een reeks gegevens ophalen, en dan rangschikken per in verschillende arrays naargelang de categorie waartoe ze horen. Het probleem is dat ik met verschillende databases moet werken, dus het aantal arrays die ik nodig heb (en dus het aantal categorieën) weet ik vooraf niet. Ik kan dus niet in het begin van de klasse of methode mijn arrays gaan definiëren en initialiseren.
Mijn instinct zegt dat ik dat zou moeten kunnen doen in een for-loop, waarbij je de producten overloopt en een nieuwe array aanmaakt telkens het categorienummer niet overeenkomt met een bestaande array. Nu heb ik een vak over programmeren gehad en dacht ik geleerd te hebben dat dat niet mogelijk is.

Kan iemand mij hierover adviseren? Ik ken wel de basis maar niet de ingewikkelde fancy dingen. Het programma zelf heb ik nodig om simulaties te doen voor mijn thesis.

Hartelijk bedankt!

Stel dat je elk data in een linkede hachmap plaatst kan je elementen toevoegen door het object zo te maken dat de hachcode de elementen die gelijk moeten zijn gelijke hachcode krijgen zal je zien dat de data zich zal opsplitsen en zo snel en flexible maken door elke element te casten kan je elk element een andere plaats geven.LET OP hiervoor moet je OO goed doorgronden en dus goed weten opbouw en wat interface is en en afleiden van een class is en op zich niet zo eenvoudig.

Weet dat
een interface aflijnt wat een class kan
een abstracte class ook als interface kan gebruikt(gedragen als) worden en op zich toch data kan bevatten.
een interface als parameter kan gebruiken.(maakt dat datatype niet vooraf bekend is)(als je denkt aan:je kan flessen in een doos steken zonder te weten wat er in de flessen zit)

Hoi

bedankt voor het antwoorden op mijn vraag maar ik vrees dat dat mijn petje al een beetje te boven gaat... Ik heb alleen een inleidend vak gehad en ken alleen de absolute basis van object georiënteerd programmeren (werken met objecten, klassen en packages verbinden e.d.).
Zou er een eenvoudigere manier bestaan om het probleem op te lossen of te omzeilen?

Alvast bedankt!

rangschikken per in verschillende arrays naargelang de categorie
betekend zo veel of
Code:
interface categorieen{
}
Code:
class categorie1 extends categorieen{
}
Code:
class categorie2 extends categorieen{
}
Code:
class Main{
//hier maak je een collectie
        Map<Integer,categorieen> map = new LinkedHashMap<Integer,categorieen>();
//de rest bekijk je op http://www.mkyong.com/java/how-to-sort-a-map-in-java/
}

Ah ok, dat is al veel duidelijker.

Bedankt voor de hulp!

Maar ik hoop dat je het verband met de eerste post niet vergeet die interface kan ook abstracte class zijn voor gemeenschappelijke stukken

Bekijk de code Bij integer heeft elk getal een plaats in een lijn oplopend (dit doordat zijn tohash methode dat voorschrijft) nu maak eerst eens een integer2 afgeleid van integer en zorg er voor dat deze aflopend worden gesorteert.Dat gaat u de kennis geven van hoe je verder zult moeten werken
in verloop zal ook die integer verdwijnen (mogelijks zijn deze zaken ook voor mentor niet bekend het is ook kennis van opensource gebeuren).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan