Array controller probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Hoi !

Ik heb 'n lastig probleem:

Na lang aandringen heb ik toch 'n klus aangenomen: het installeren en configureren van een bedrijfsnetwerk.
Netwerk bestaat uit 'n nieuwe HP Proliant aerver,( draait onder Win Server 2008 SP2)., en 6 clients voorzien van Windows 7 Professional)

Agelopen maandag ben ik begonnen: deleverde Proliant bleek niet voorzien van 'n HP Array controller, en verkeerd geheugen !
Geheugenprobleem verholpen, de klant had haast, dus heb ik Win 2008 geinstalleerd op 1 HDD, terwijl de bedoeling 'n raid 5 array was, vandaar de controller.

Clients geinstalleerd etc. etc, en alles draaide dinsdagmiddag als 'n zonnetje.

Vanmorgen is dan eindelijk de HP controller geleverd: de HP 410.

Nu wil ik dus alsnog de raid 5 array installeren, maar:

De controller ziet alleen de 2 nieuwe, NTFS geformatteerde schijven, maar NIET de schijf met het OS.
Dus kan ik met geen mogelijkheid raid 5 configureren !

Tenzij ik helemaal opnieuw begin natuurlijk, maar dat zou toch niet nodig moeten zijn ?

@Tijs, of iemand anders: : kun jij me niet even uit de brand helpen ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi,

Je hebt twee mogelijkheden. Je kunt een image van je OS maken naar bv een usb disk en daarna de RAID opnieuw aanmaken. Of helemaal opnieuw beginnen. Je kunt niet van disk configuratie zomaar omzetten naar RAID 5.
 
Hoi !

Ja, daar ben ik inmiddels ook achter, hoewel @HP beweert dat het wel mogelijk moet zijn.

Hoe dan ook, gistermiddag al 'n image gemaakt op 'n externe HDD.

Ga het verder doen zoals jij ook aangeeft , dus de raid-5 configuratie aanmaken en de image terugzetten.

Bedankt voor de bevestiging !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan