bl4kn1ght2
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 27 nov 2009
Hallo, ik maak een soort van pokerspelletje, en heb stukjes idee gebruikt van andere spelletjes maar ik heb 1 probleem, het voorbeeld was gemaakt in VB6 en ik maakte het in VB.NET (2008). nu is er het probleem dat bij de formdesigner, er een paar arrays zijn die in mijn vb blijkbaar niet lijken te kloppen. hier is het stukje code
Het onderlijnde is het probleem)
en in de "echte" programmacode ziet het er zo uit:
en voor de images ook:
Alvast bedankt! En liefst een beetje ind etail want ik ben nogal nieuw met visual basic. Eventueel als er nog dignen niet dudielijk zijn voor een oplossing, dan wil ik gerust heel mijn code plaatsen.
Code:
Public WithEvents btnVast As Microsoft.VisualBasic.Compatibility.VB6.ButtonArray
Public WithEvents imgKaart As Microsoft.VisualBasic.Compatibility.VB6.PictureBoxArray
Public WithEvents imgVast As Microsoft.VisualBasic.Compatibility.VB6.PictureBoxArray
Code:
Private Sub btnDeel_Click(ByVal eventSender As System.Object, ByVal eventArgs As System.EventArgs) Handles btnDeel.Click
txtStatus.Text = ""
If Beurt = 1 Then
Beurt = 2
Voordeel = Voordeel - 1
txtVoordeel.Text = CStr(Voordeel)
Call shuffle()
Call deal()
For x = 1 To 5
btnVast(x).Enabled = True
Next x
Exit Sub
End If
If Beurt = 2 Then
Beurt = 1
Call deal()
Call check()
For x = 1 To 5
btnVast(x).Enabled = False
Next x
en voor de images ook:
Code:
Sub deal()
If Beurt = 1 Then
spelendeKaart = 1
Else
spelendeKaart = 6
End If
For x = 1 To 5
If Vast(x) = "" Then
imgKaart(x).Image = System.Drawing.Image.FromFile(My.Application.Info.DirectoryPath & "\images\" & boekKaart(spelendeKaart) & ".gif")
spelerKaart(x) = boekKaart(spelendeKaart)
spelendeKaart = spelendeKaart + 1
Else
imgVast(x).Visible = False
Vast(x) = ""
End If
Next x
End Sub
Private Sub btnVast_Click(ByVal eventSender As System.Object, ByVal eventArgs As System.EventArgs) Handles btnVast.click
Dim Index As Short = btnVast.GetIndex(eventSender)
If Vast(Index) = "" Then
Vast(Index) = "true"
imgVast(Index).Visible = True
Else
Vast(Index) = ""
imgVast(Index).Visible = False
End If
End Sub
Alvast bedankt! En liefst een beetje ind etail want ik ben nogal nieuw met visual basic. Eventueel als er nog dignen niet dudielijk zijn voor een oplossing, dan wil ik gerust heel mijn code plaatsen.
Laatst bewerkt: