Array sum en random string

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambomambo

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2012
Berichten
163
Dus als ik op de button klik krijg ik 10 random getallen.
Me getallen zijn met een array gemaakt maar nu is het ik zou dus van die 10random getallen
willen de som hebben het kleinste getal en het gemiddelde maar als ik
willekeurig.sum() doe dan berekend hij de som van de 3 arraygetallen dat ik ingevuld heb en dit is niet de bedoeling
heb het ook al met rnd.next(willekeurig.sum()) gedaan maar dan krij ik een raar getal dat zeker niet klopt.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen ?


{
Random rnd = new Random();
int[] willekeurig = new[] { 2, 3, 4 };

for (int i = 0; i < 10; i++)
{




int result = willekeurig[rnd.Next(willekeurig.Length)];

lbGetallen.Items.Add(result);

lblKleinsteGetal.Content = willekeurig.Sum();

}


}


Ik heb ook nog een array gemaakt met strings. Maar nu wil ik eindelijk hetzelfde als bij de getallen als ik op de button klik dat hij random kiest
of het boom1 of boom2 word. Maarja als ik een nieuwe random maak maar dan met string krijg ik een fout ergens een oplossing hiervoor ?
 
Beste rambo,

Als je een antwoord op een vraag wil, moet je de vraag wel helder stellen. Uit het bovenstaande begrijp ik niet wat je vraagt.

Succes,
Erik

btw int result = rnd.Next(2,5) levert hetzelfde op als int result = willekeurig[rnd.Next(willekeurig.Length)]
 
Beste rambo,

Als je een antwoord op een vraag wil, moet je de vraag wel helder stellen. Uit het bovenstaande begrijp ik niet wat je vraagt.

Succes,
Erik

btw int result = rnd.Next(2,5) levert hetzelfde op als int result = willekeurig[rnd.Next(willekeurig.Length)]

k sry ja bij die string ben ik aan het testen en ik ben er bijna denk ik. Maar bij die int array. Is het dus de bedoeling dat ik
als ik op de button klik 10 random getallen krijg die in mijn array opgenomen zijn dit werkt.
dan heb ik willekeurig.sum() en willekeurig.max() enzo getest. Dit werkt wel maar hij telt niet de getallen op die in mijn listbox staan. Maar hij telt de getallen op die in mijn array staan als er in mijn array {1,5,7} staat bekomt hij met willekeurig.sum() 13 en met willekeurig.max() 7 dit is niet de bedoeling van het programma dat ik wil maken. Ik wil dat hij de 10randomgetallen die in mijn listbox staan dus de som het gemiddelde en kleinste en grootste getal van weten.
Normaal kan je dat met een arraycode maar ik weet dus niet welke
 
Als je willekeurig.sum() doet is het toch logisch dat je de som van alle getallen in willekeurig krijgt? Als je de som van alle gestallen in je lisbox wil zou je lbGetallen.Items.Sum() willen doen. Maar dat kan niet want Items heeft geen method Sum. Ik zou het zo denk ik doen (in pseudo-code):

Code:
button klik
  listbox leeg maken // anders wordt je listbox steeds groter
  randomizer maken // om willekeurige getallen te berekenen
  array voor willekeurige getallen maken // om alle willekeurige getallen te bewaren 
  loop
    bereken willekeurig getal
    voeg het berekende getal toe aan array van willekeurige getallen
    voeg het berekende getal toe aan listbox
  herhaal loop 10 keer
  bereken som van array van willekeurige getallen 
  bereken min van  array van willekeurige getallen 
  bereken max van  array van willekeurige getallen 
  bereken gemiddelde  array van willekeurige getallen

Ik had het natuurlijk ook in echte code kunnen doen maar dan was er niks meer voor jou te doen. :cool:
Erik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan