Article not found met Grabit

• Onderwerp starter Onderwerp starter VRJ7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

VRJ7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Hoihoi,

wie kan mij helpen? De afgelopen jaren heeft grabit altijd goed gedownload en heb ik altijd bij een payserver gezeten.
Nu nog steeds. Ik heb een account bij download2day (inmiddels wondernews.eu).
Alleen geeft grabit sinds vanmiddag aan dat hij de files niet meer kan downloaden. Soms zet hij de bestanden zelf niet eens in grabit.
Hoe vaak ik ook op de nzb file klik, in grabit komt dan niks te staan.

Me account is niet verlopen, spots zijn nieuw en hij doet het nog steeds niet.

Wie kan mij helpen???

download.jpg

Het is goed mogelijk dat wondernews een takedown notice heeft gekregen van de rechthebbenden. Ze moeten dan de betreffende data van hun servers verwijderen.

Lijkt me dat ze dan wel een bericht op de site zouden plaatsen niet?
Zou het misschien nog ergens anders aan kunnen liggen?

Ik zag het inderdaad een paar minuten geleden ook. Nu iets anders aan het downloaden maar die doet het wel. Erg raar...

Maar als wondernews er binnenkort misschien uit moet, weet iemand dan al een alternatief?

Neem een andere goede payserver die geen last heeft van die takedown notice. Bij Usenet4u haal ik alles nog steeds prima binnen met Grabit

Ik betwijfel of het aan de payserver ligt. Ik heb zelf Easyusenet (heb ik al jaren), en download ook met Grabit. Hetzelfde als bij de TS: nooit een probleem gehad, en sindskort ineens wel. Gek genoeg kan ik vanalles downloaden, maar 1 ding lukt niet. En het wordt nog gekker: de helft van de rar-bestanden hiervan komen gewoon binnen, en daarna is het ineens "Article not found". Het is ook geen storing van de payserver, want andere downloads werken op dat moment wel.

Even ter verduidelijking: het is niet mijn bedoeling om mijn probleem in de topic van een ander te plaatsen, maar ik wil aangeven dat de opmerking van Menky wat kort door de bocht is.

Groet,
Ramon

Laatst bewerkt:
De markt van Usenet word momenteel gecontroleerd door 4 grote bedrijven : Giganews - UNS Holdings - Astraweb en Readnews.
Daarnaast zijn er 6 Nederlandse providers aanwezig ( Xentech- XSNews - Euroaccess - Cambrium Usenet Services - CheapNews - XS4all) en
een Duitse provider. Dit zijn allemaal Top Tier1 Providers / Back-end Providers.

Deze providers hebben op hun beurt allemaal resellers die zich uitsplitsen. Soms gaat deze reselling wel 5 lagen diep...En deze hebben allemaal hun eigen server.
Als je een payserver hebt op de 1e lijns heb je minder last van 'slechte retentie' dan een provider waar nog 4 andere resellers met hun servers tussen zitten.
Kunst is het om een abbo bij een provider te hebben die in het (sub)top segment zit.
Dit probleem word nog groter als mensen met een slechte provider gaan uppen. Niet alleen de kans op corrupte files is daardoor groter geworden,
ook komt het voor de sommige files gewoon niet binnenkomen op de server.

Maar, als ik even naar mezelf kijk, wanneer je verschillende nzb bestanden (zo'n 20-30) van verschillende sites afhaalt, en de ene doet helemaal niks en de andere haal je voor 2/3 binnen voordat de melding "Article not found" komt ben ik toch geneigd om te denken dat er iets anders aan de hand is.

Ik had dit probleem ook met Grabit. Als ik iets wilde downloaden van een uur oud kreeg im steeds vaker "article not found" te zien. Bij mij heeft het geholpen om Grabit te verwijderen en SABnzbd te downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan