artifacts grafische kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

noudi93

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Hallo mensen,

Ik krijg de laatste tijd veel artifacts bij het runnen van zwaardere programma's dan minecraft. Nou zou je meteen denken aan de grafische kaart. Maar ik heb hem nu een tijdje in het 2e pci-e slot zitten en daar draait hij al een tijdje terug. In het 1e pci-e slot geeft hij wel weer problemen als ik hem weer terugzet.

Dus, zou het kunnen dat de artifacts veroorzaakt worden doordat de pci-e slot van mijn moederbord kapot is?

Weet de specs van je mobo niet, maar als je meerdere pci-e sloten hebt kan slot 1 een lagere bussnelheid hebben, dan deze videokaart vraagt. Hierdoor kan de kaart trager reageren of mogelijk andere problemen hebben. Een kaart geschikt voor pci-e 16 op een slot die 4x aankan, zal de kaart hierop ook werken. Het hoeft niet perse zo te zijn dat slot 1 kapot hoeft te zijn.

ik heb een asus p6t SE die 3 pci-e sloten heeft waarvan er 2 op x16 draaien en 1 op x4 en beide sloten die ik geprobeerd heb waren allebei x16 en bij de ene werkte hij in die tijd wel en bij de andere niet.

Het kan inderdaad aan het slot zelf liggen, maar ook interferentie of slechte warmte-afvoer rond het eerste slot. Vooral warmte rond de memorychip wordt snel een probleem

hij heeft hiervoor altijd wel een 6950 stabiel gedraaid. Mijn **** draait in een antec 900-2 dus warmteafvoer moet ook geen probleem zijn.

tja is er misschien nog een manier om het te testen, zodat ik het zeker weet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan