• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikel overzicht op 2 sites (zie tekst voor verdere toelichting)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Berichten
189
Ik wil bijv op artikel A alleen kolom B "hft" wat onder kolom F Vrij staat opgeteld hebben en hieraf kolom H Geres afgeboekt hebben.
Zie in kolom O wat precies de bedoeling is. Kolom Geres kan ook op een andere regel staan.

Zo wil ik per artikel zien of ik tekort op "" hft" of niet. De kleur "rood" heb ik met voorwaardelijk opmaak gedaan.

Is het mogelijk dat er formule of eventueel een macro is te maken om dit automatisch te laten doen, ik kom er helaas zelf niet uit, handmatig zoals ik nu gedaan heb is niet handig omdat het aantal regels nog wel eens verschillen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Zie bijlage voor het bestand.
 

Bijlagen

  • Verhuizing.xlsx
    15,9 KB · Weergaven: 30
Test deze eens:

Code:
=ALS(OF(B3<>"hft";C3=C2;C3=C1);"";SOMPRODUCT(($B$2:$B$1000="hft")*($C$2:$C$1000=$C3)*(($F$2:$F$1000)-($H$2:$H$1000))))
 

Bijlagen

  • Verhuizing(cobbe).xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Cobbe: werkt prima behalve als "hft2" als eerste staat. Regel 17 heb ik daar een voorbeeld staan.

Ik had in het eerste voorbeeld ook moeten aangeven als er bijv "sbg" staat wat doe ik dan (regel 35), dit kan namelijk ook voorkomen in het bestand.
 

Bijlagen

  • Verhuizing(cobbe).xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 24
En zo goed genoeg?
 

Bijlagen

  • Verhuizing(cobbe) (2).xlsx
    14,7 KB · Weergaven: 19
Cobbe: Op zich werkt het prima, alleen als ik deze in het orginele bestand zet dan wordt regel 4 ook zichtbaar, dat was met de vorige formule niet.
Bijv artikel A 1560 in regel 3 en 4. Hoe krijg ik regel 4 weg in dit geval. Dit geldt alle artikelen.

Ik zie dat ik in de vorige mail de verkeerde bijlage had meegestuurd, is het ook mogelijk om "sbg" ook mee te nemen in de formule.
 

Bijlagen

  • Verhuizing(cobbe)2.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Wijzig de formule dan zo voor die sbg :
Code:
=SOMPRODUCT((OF($B$2:$B$1000="sbg";$B$2:$B$1000="hft"))*($C$2:$C$1000=$C3)*(($F$2:$F$1000)-($H$2:$H$1000)))

Dat zichtbaar van dien je aan te passen in de voorwaardelijke opmaak -- kiezen van andere kleuren.
 
Voorwaardelijk werk perfect, thx

Alleen als ik de formule gebruik "=SOMPRODUCT((OF($B$2:$B$1000="sbg";$B$2:$B$1000="hft"))*($C$2:$C$1000=$C3)*(($F$2:$F$1000)-($H$2:$H$1000)))" telt ie hft en hft2 bij elkaar op.

De vorige formule deed het perfect
 
Ik krijg het niet gecombineerd maar heb toch een oplossing voor u:
Code:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$1000="hft")*($C$2:$C$1000=$C3)*(($F$2:$F$1000)-($H$2:$H$1000)))+SOMPRODUCT(($B$2:$B$1000="sbg")*($C$2:$C$1000=$C3)*(($F$2:$F$1000)-($H$2:$H$1000)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan