• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelnr opzoeken in bestand en bijbehorende prijs weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

R ten Kate

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2010
Hallo allemaal,

Ben nu ongeveer 2 uur bezig geweest om iets voor elkaar te krijgen maar nog niet gelukt. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb twee mappen in 1 excel bestand. Ik wil dat een bepaalde cel wordt opgezocht in een kolom en dat de waarde die in dezelfde regel staat als deze kolom wordt weergegeven.

bijvoorbeeld: A12 wordt opgezocht in Blad2 kolom A, en de waarde die naast de kolom staat in kolom 2 blad2 moet worden weergegeven

Zie ook bijlage, alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlagen

Hallo, welkom op het forum.

Volgende formule zou je probleem moeten oplossen :

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A12;Blad2!$A$1:$B$10;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A12;Blad2!$A$1:$B$10;2;0))

Joske

Jeetje, bedankt voor de supersnelle reactie :)

Alleen hij werkt niet zoals ik het wil. Ik zie zo 123 ook niet waar het aan kan liggen. Zou u er nog een keer naar kunnen kijken? Alvast bedankt.

Joske,

Ik zag al wat er fout aan was: de formule stond op bijv. A12 terwijl het A2 moet zijn.

In ieder geval super hartelijk bedankt!

Is het ook nog mogelijk dat wanneer er geen waarde wordt gevonden er 0,00 wordt laten zien?

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!$A$1:$B$10;2;0));0;VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!$A$1:$B$10;2;0))

Je celeigenschappen zetten op 2 decimalen.

Joske

excel artikel database

Hey mensen,
Heb me net geregistreerd dus hoop dat ik de vraag hier juist plaats:
Heb een artikel database gemaakt en in mijn verkoop sheet laad excel de gegevens middels vert zoeken als ik een artikelnr ingeef.

Heb dus wel wat zelf uitgezocht maar zit nog met wat dingen; sommige van mijn producten zijn samen gesteld waardoor ze 6% en 19% BTW hebben in een artikel(maar ook artikelen die 6% of 19% hebben). Nu weet ik niet goed hoe ik dat in de artikel database moet zetten en dat met vert zoeken in de verkoopsheet te laten verschijnen.

Ook zou ik graag de voorraad laten verminderen als ik het aantal van het artikelnr invoer.
Ik heb een lege sheet bijgevoegd. Hoop dat iemand kan helpen, ben duidelijk nog lerende...

Bij voorbaat dank!

Bekijk bijlage 1e kwartaal 2010 leeg.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan