• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Artikelnummers filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tommy1993

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2008
Beste mensen,

Ik ben bezig om vanuit om uit een lijst met het aantal artikelen per product te filteren per artikelnummer.
Dus je moet kunnen zien in welke producten een bepaald artikel zit.
Zie het voorbeeld: Bekijk bijlage voorbeeld art.nr..xlsx. Ik kom er niet uit hoe het moet. Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt,

Tom

Is deze werkwijze misschien iets voor u?

Selecteer gewoon een artikel en druk op de button 'selectie'.

Is niet uitgewerkt (fouten en zo) het gaat om het principe.

Bijlagen

Ha mensen,

Hartelijk bedankt voor de hulp. JeanPaul, dit is precies wat ik bedoelde:)!! Hartelijk bedankt.
Grt. Tom

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben de formule nu naar mijn eigen sheet aan het omzetten, maar nu krijg ik bij de tweede cel van de gevonden producten het volgende: #GETAL

Ik dacht eerst dat de eerste waarde wel goed werd weergegeven, maar dat is ook niet zo. In jou voorbeeld werkt het wel goed, maar hoe is de formule opgebouwd? Moet je nog lijsten of een draaitabel toevoegen?

Laatst bewerkt:
Dag Tom
Wat jij wil is toch een beetje een ingewikkelde formule dat heb je wel gezien in het voorbeeld , een komma verkeerd en je hebt een fout melding, het enige wat ik nog kan zeggen zonder je eindbestand gezien te hebben , ben je de accolade niet vergeten, indien je wenst toch hulp te willen stuur je officieel bestand dan door en veranderd al wat gevoelig is door fictive namen.
Nog een mogelijkheid indien je dit wenst email uitwisselen via prive contact.

Dag Tom
Wat jij wil is toch een beetje een ingewikkelde formule dat heb je wel gezien in het voorbeeld , een komma verkeerd en je hebt een fout melding, het enige wat ik nog kan zeggen zonder je eindbestand gezien te hebben , ben je de accolade niet vergeten, indien je wenst toch hulp te willen stuur je officieel bestand dan door en veranderd al wat gevoelig is door fictive namen.
Nog een mogelijkheid indien je dit wenst email uitwisselen via prive contact.

Ha JeanPaul,

Ja, ik zag het, volgens mij snap ik de formule wel, maar de accolade had ik inderdaad weggehaald, omdat de formule toen gewoon als tekst bleef staan. Bij jou voorbeeld is dat niet, hoe kun je dat wijzigen? Nou, het oorspronkelijke bestand kan ik niet posten, want daar heb je dan niets aan, want de aantallen overal zijn weer doorgelinked van een heleboel andere artikellijsten...
Maar dan ligt het waarschijnlijk aan de accolade.

Grt Tom

Tom
Accolade plaats je door op cel staan, F2 toets voor in edit mode te gaan, en dan Ctrl + Shift + Enter gelijk tijdig drukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan