• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ascicode en Unicode gebruiken via toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi Rombouts

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2002
Ik gebruik regelmatig "SPECIALE TEKENS" in Excel
om niet telkens weer via START- BUREAUACC.. te moeten weet ik dat via het toestenbord vb ¨ª ALT + 0126 (ascicode) is
nu ben ik opzoek hoe ik via het toestenbord ook de Unicode kan gebruiken. Zodat ik niet steeds via START --- BUREAUACCESSOIRES -- SYSTEEMWERKSET -- SPECIALE TEKENS -----kopieren het teken ¡Á (unicode U+2260)

Rudi

Hoi Rudi,

Niet zo'n geavanceerde oplossing, maar doorgaans ga ik even naar Word omdat ik daar eenvoudig een speciaal teken kan invoegen. Dat kopieer ik dan naar Excel.

Richard

Niet echt wat ik zoek.... maar toch bedankt
-ken de ascicode voor bepaalde tekens uit het hoofd
wil hetzelfde voor de unicode tekens
-doch weet niet hoe ik die moet maken met het toetsenbord

Rudi

Welke karakterset gebruik je?
Bij mij is Unicode 2260 het "is ongelijk aan" teken.

Je zou anders het programmatje memokeys.exe eens moeten downloaden.
Hiermee kun je sneltoetsen toewijzen aan elk karakter (of tekstblok) om deze snel op te nemen en de sneltoets is dan ook in elke applicatie dezelfde.

Unicode 2260 is inderdaad het "ongelijkheidsteken"
doch in het lettertype dat gebruikt wordt in het forum is dit schijnbaar iets anders.
Mag op het werk niet zomaar dingen bij op de "PC" plaatsen

Rudi

Tip

Op de site van Luc H. staat :

Speciale Tekens

Een lijst met alle speciale tekens die men kan krijgen via lettertypes als 'symbol'; 'Wingdings'; enz. Zowel via de formule = Teken() als via de sneltoetsen.

http://users.skynet.be/onderland/Excel.htm

Misschien kan dit je verder helpen?

Pierre

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan