Fjedka
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 12 okt 2008
Sinds ik vandaag vanuit een pdf-file een tekst heb gekopieerd naar Word opdat ik daar de tekst kan bewerken, krijg ik bij het intypen van ASCII-codes andere tekens dan zou moeten. Het lijkt alsof mijn computer denkt dat ik Russisch wil, want daar lijken de getoonde tekens op. Ook in het Van Dale woordenboek dat ik heb (Windows toepassing) de letters met accenten vervangen door Russische tekens. Het gaat voornamelijk om de ASCII codes vanaf ALT128 tot ALT175.
Als ik ALT130 intik krijg ik dus geen e met accent, maar een "В" en ALT134 levert me een Ж i.p.v. a met trema.
Vreemd genoeg geeft ALT0128 wel €
Mijn taalinstelling staat op Engels met toetsenbord VS Internationaal, maar ook als ik switch naar NL met VS Internationaal blijft het probleem.
Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, ik heb Windows Office 'analyse en herstel' laten doen (met behoud van mijn snelkoppelingen).
Wat kan ik nu nog proberen?
Groet,
Hanna
Als ik ALT130 intik krijg ik dus geen e met accent, maar een "В" en ALT134 levert me een Ж i.p.v. a met trema.
Vreemd genoeg geeft ALT0128 wel €
Mijn taalinstelling staat op Engels met toetsenbord VS Internationaal, maar ook als ik switch naar NL met VS Internationaal blijft het probleem.
Ik heb mijn computer opnieuw opgestart, ik heb Windows Office 'analyse en herstel' laten doen (met behoud van mijn snelkoppelingen).
Wat kan ik nu nog proberen?
Groet,
Hanna
Laatst bewerkt: